Deset zemalja članica Evropske unije glasalo je za uvođenje tarifa na kineske električne automobile, dok je pet glasalo protiv...
Nemačka, kao najveća ekonomija Evrope, glasala je protiv povećanja tarifa, što je izazvalo zabrinutost zbog moguće trgovinske odmazde. Kina je već pokrenula istrage o evropskim proizvodima poput mlečnih proizvoda, brendija i svinjskog mesa, što se široko tumači kao odgovor na ove tarife.
Iako su članovi EU glasali u korist uvođenja novih tarifa na kineske električne automobile, pregovori između EU i kineskih zvaničnika će se nastaviti. Ove rasprave će verovatno oblikovati konačan ishod tarifa.
Prošle nedelje, deset članica EU podržalo je predloženo povećanje tarifa, pet je glasalo protiv, a 12 se uzdržalo od glasanja. Povećanje tarifa moglo je biti odbačeno samo ukoliko bi kvalifikovana većina—15 članica koje predstavljaju 65% stanovništva EU—glasala protiv. Ova proceduralna pravila osiguravaju da svaka velika odluka ima značajnu podršku među članicama i stanovništvom.
Kina odgovara na trgovinski pritisak
Evropska komisija potvrdila je da će nastaviti pregovore sa Pekingom, a moguće rešenje moglo bi biti postavljanje minimalnih prodajnih cena za kineske električne automobile u Evropi. Ipak, stručnjaci sumnjaju u postizanje dogovora, posebno nakon što je Kina pokrenula istragu o evropskim proizvodima.
Nemačka, najveća ekonomija Evrope, glasala je protiv povećanja tarifa. Nemački proizvođači automobila, poput Mercedes i BMW, izloženi su mogućim kineskim merama odmazde i izrazili su zabrinutost zbog potencijalnog trgovinskog rata. Predsednik BMW brenda, Oliver Zipse, izjavio je da je glasanje „fatalan signal za evropsku automobilsku industriju“ i pozvao na brzo postizanje dogovora između EU i Kine kako bi se izbegao trgovinski sukob od kojeg niko neće imati koristi.
Protivljenje nemačkih proizvođača automobila
Mercedes-Benz je opisao tarife kao „grešku“ i zatražio od Evropske komisije da odloži njihovu primenu kako bi se pregovori nastavili. VW je takođe protiv povećanja tarifa do 45% i pozvao je zvaničnike da pronađu „političko rešenje“. Prema izveštajima, postoji još vremena za postizanje dogovora pre nego što tarife stupe na snagu krajem oktobra.
Evropska komisija je istakla da Kina ima višak proizvodnih kapaciteta od tri miliona električnih automobila godišnje, koji moraju biti izvezeni. S obzirom na to da su SAD i Kanada već uvele tarife od 100%, Evropa je najverovatnija destinacija za te viškove, što povećava hitnost situacije.