Evropska komisija razmatra mogućnost smanjenja carina na električne modele Mini i Cupra Tavascan, koji se uvoze iz Kine...
Ovi automobili trenutno su opterećeni maksimalnom carinom od 37,6%, ali ta tarifa bi mogla biti smanjena na 20,8% ako BMW i VW budu reklasifikovani kao kooperativni u okviru istrage EU o subvencijama.
BMW novi električni Mini i VW Cupra Tavascan proizvode se u fabrikama u Kini i od početka jula podložni su maksimalnoj carini od 37,6%. Međutim, izvor iz Rojtersa tvrdi da je Evropska komisija spremna da skoro prepolovi ovu carinu na 20,8% za oba automobila.
Carine Evropske komisije funkcionišu po kliznoj skali. Automobili proizvođača BYD iz Kine prošli su sa relativno lakih 17,4%, jer su sarađivali u istrazi i ocenjeni su da primaju manje državne pomoći nego neki drugi proizvođači. S druge strane, SAIC, matična kompanija MG, dobila je maksimalnu stopu od 37,6% delom zbog nesaradnje.
Međutim, istraga nije obuhvatila svaki automobil proizveden u Kini i uvezen u Evropu, pa su oni koji nisu bili pokriveni, poput Mini i Tavascan, automatski dobili najstrožu kaznu. Rojters tvrdi da je EU spremna da reklasifikuje BMW i VW kao kooperativne strane i smanji njihove carine na 20,8%.
Kako je došlo do te cifre još nije jasno, ali ako se oba sada ocenjuju kao kooperativni, činjenica da nijedan nema carine tako niske kao BYD sugeriše da svaka firma prima finansijsku pomoć od kineske države. Izveštaj Komisije objavljen ranije ovog meseca objasnio je da državna pomoć dolazi u različitim oblicima, uključujući jeftine kredite, sniženo zemljište i subvencionisane baterije.
Ironično, BMW je jedan od nemačkih proizvođača automobila koji se protivi carinama, i to ne zato što uvoz njihovih automobila proizvedenih u Kini u Evropu postaje skuplji. Veća zabrinutost je da bi Kina mogla uzvratiti, čineći unosni izvoz iz Evrope u tu zemlju znatno manje profitabilnim. Nemački proizvođači automobila ostvarili su trećinu ukupne prodaje u Kini prošle godine, prema izveštajima Rojtersa.
Članice EU su podeljene u vezi sa korisnošću carina. Iako su carine stupile na snagu od 4. jula, one su samo privremene u prva četiri meseca, a blok još uvek mora glasati o tome da li će ih učiniti trajnim. Na nedavnom preliminarnom glasanju od strane 27 članica EU, 12 je glasalo za carine, četiri protiv, dok je 11 bilo uzdržano, kažu izvori iz Rojtersa.
To bi i dalje bilo dovoljno da se politika usvoji ako članice glasaju na isti način kasnije u toku godine, ali otkriva nedostatak jedinstva u vezi sa pitanjem kako se nositi sa ekonomskom pretnjom koju predstavlja brzo rastuća automobilska industrija Kine.