Da li su klasične auto-poslove pojeli elektromotori?
Nemačka auto-industrija oduvek je važila za sigurnu destinaciju za dugoročne poslove. Decenijama je to bio industrijski oslonac, mesto gde se radnik od 18 godina mogao zaposliti sa gotovo zagarantovanim penzionisanjem uz stabilan prihod. Ali, kako to obično biva, “sigurno” više ne znači ono što je nekada značilo. Studija kompanije Prognos predviđa da će zbog prelaska na električna vozila čak 186.000 radnika ostati bez posla do 2035. godine.
Prema prognozama, električna vozila jednostavno zahtevaju manje komponenti, a samim tim i manje radne snage. Ovih dana, VW apeluje na radnike da prihvate smanjenje plata od 10% kako bi sačuvali svoje pozicije. Međutim, pitanje je – da li je to samo odlaganje neizbežnog?
Elektrifikacija donosi promene, ali ne i rešenja za sve. Iako će biti otvaranja novih pozicija u oblastima kao što su IT i električni inženjering, broj radnih mesta će opadati. U suštini, mesta za zavarivanje, metalnu obradu, pa čak i za određene administrativne uloge, postajaće sve ređa. I dok neki predviđaju da bi zaposleni u automobilskoj industriji mogli preusmeriti svoje veštine, realnost je da neće biti dovoljno novih pozicija za sve.
VW je najavio mogućnost zatvaranja čak tri fabrike – istorijski potez za kompaniju koja nikada do sada nije zatvorila nijednu svoju fabriku. Prvi na udaru biće Audi u Briselu, gde će se proizvodnja Q8 e-tron modela prekinuti u februaru 2025. godine.
Težak period za nemačke automobilske divove nastavlja se, uz sve veće troškove, slabiju prodaju EV modela u Evropi i Americi, i sve niži tržišni udeo u Kini. Dok se VW suočava s izazovima, pitanje je koliko su radnici spremni da žrtvuju svoje prihode danas kako bi, možda, imali posao sutra.