Da li ste znali da novi par guma uvek treba da ide na zadnju osovinu?

Mnogi vozači nisu svesni da kada menjaju prednje gume, nove gume treba staviti na zadnju osovinu, dok se stare premeste napred radi stabilnosti...

Iako deluje logično da nove gume stavite napred gde se odvijaju skretanje i intenzivno kočenje, stručnjaci za gume tvrde da je to potpuno pogrešno.

Prema tehničkom menadžeru Michelin UK, Brajanu Porteusu, do polovine britanskih vozača nije upoznato sa ovim pravilom, a mnogi vulkanizeri to takođe ne znaju. Govoreći za Auto Express, Porteus je napomenuo da nove gume uvek treba da budu na zadnjoj osovini radi stabilnosti, dok se polovne gume sa zadnje premeste napred.

Zašto nove gume idu na zadnju osovinu?

Razlog za ovu praksu je stabilnost vozila. Postavljanjem najboljih guma na zadnju osovinu smanjuje se rizik od nekontrolisanog proklizavanja zadnjeg dela automobila, posebno na mokrim putevima ili u uslovima smanjene trakcije. Ovakva situacija može biti izuzetno opasna, jer zadnji kraj može naglo proklizati, što može dovesti do teških saobraćajnih nezgoda.

"Jednom kada vozilo postane stabilno, možete početi razmišljati o kočenju i trakciji," rekao je Porteus za Auto Express. "Otkrivate da postoji dovoljno kočenja i trakcije i sa delimično istrošenim gumama na prednjoj osovini."

Ključno je to što vozač lakše razume i kontroliše proklizavanje prednjeg dela automobila. Ako na prednjoj osovini postoji klizanje, vozaču je mnogo lakše da prepozna situaciju i reaguje na vreme. Ovu razliku možete isprobati i u simulacijama vožnje, kao što su igrice poput Gran Turismo, gde su efekti različitih kombinacija guma na prednjim i zadnjim osovinama veoma izraženi.

Porteus je takođe naglasio da ovo pravilo važi bez obzira na konfiguraciju pogona automobila, bilo da je reč o pogonu na prednje točkove (FWD), zadnje točkove (RWD) ili sva četiri točka (4x4). "Jednom kada vozilo počne da proklizava, karakteristike i zahtevi vozača da povrati stabilnost razlikuju se u zavisnosti od vrste vozila, ali savet da se najbolja trakcija zadrži na zadnjoj osovini kako bi se izbegao preupravljanje i nekontrolisano proklizavanje ostaje isti za sve."

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group