Čovek koji je kažnjen za prekoračenje brzine sa 121.000€ tvrdi da mu je žao

Andres Viklof, stanovnik Finske, izjavio je da zaista žali zbog svega što se desilo nakon što je vozio 82 km/h u zoni gde je dozvoljeno maksimalnih 50 km/h...

Ovaj osećaj izazvan je gotovo sigurno činjenicom da je on za ovaj prestup dobio kaznu od 121.000 evra. Iako ovo definitivno nije kazna koju možete očekivati za ovakav saobraćajni prestup, Finska smatra da je ona primerena čoveku koji ga je načinio. Naravno, ovo nije prvi put da svedočimo o ovakvim drakonskim kaznama zbog toga što je Finska jedna od nekoliko evropskih zemalja koje koriste sistem koji se zove ’dnevna kazna’.

Baš kao i obračunavanje poreza prema primanjima, saobraćajna kazna se određuje kako bi bila fer prema vozačima, a kako bi se to izvelo, sistem se bazira na to koliko novca prekršilac zarađuje dnevno, zatim se ova cifra deli na dva dela, kako bi se došlo do količine ’novca za trošak’ koji ljudi imaju na raspolaganju dnevno.

Zatim, u zavisnosti od toga koliko brzo se vozač kretao, vlada odlučuje koliko dnevnog novca za trošenje vozači moraju da ćušnu u državnu kasu. Tokom 2015. godine, prelaženje ograničenja za 25 km/h donosilo je kaznu u visini dvanaestodnevnog novca za trošenje, dok četrdeset preko ograničenja može rezultirati sa novcem za trošenjem potrebnim za dvadeset i dva dana.

U to vreme, sistem je dostigao rekord od sto dvadeset dana vrednog novca za trošenje, međutim, ne postoji gornja granica koliko evra kazna može iznositi. Ovo je sve deo dizajna, jer su zakonodavci želeli da kazne ostanu u konstantnim proporcijama sa primanjima vozača, nevezano sa time koliko oni zarađuju.

Viklof, koji je uhvaćen u prekoračenju brzine na Aland ostrvima, autonomnom regionu Finske u Baltičkom moru, stigao je na naslovne strane širom sveta zbog cifre koja mu je izbijena iz džepa, ali ovo njemu zapravo nije prvi put. Sudeći prema Associated Press agenciji, izvršni direktor uspešne holding kompanije kažnjen je sa 63.680 evra 2018. i 95.000 evra 2013. godine.

Uprkos kontroverzama koje izaziva, ovaj sistem je svima u potpunosti jasan, dok je u Finskoj ostao popuaran i danas, sa brojnim predlozima da se proširi dalje kako bi služio kao dobar alat za efikasno odvraćanje bogatih od riskantnije vožnje, za koju se putem brojnih istraživanja dokazalo da su podložniji prekomernom pritiskanju gasa u poređenju sa drugim društvenim klasama.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group