Kada se 2005. godine pojavio na tržištu, Citroën C6 postao je zamena za izuzetno uspešan XM. Uspeh svog prethodnika C6 nikada nije mogao da nadmaši
Možda je preoštro reći da je ovaj automobil ispao potpuni promašaj francuskog brenda, ali prodajni rezultati ne lažu. U sedam godina, Citroën je prodao otprilike 20.000 primeraka ove limuzine, što je brojka koju je brend iz Saint-Ouena na početku njegove prodaje izneo kao planiranu godišnju prodajnu kvotu…
Model inspirisan konceptom C6 Lignage, otkrivenom na ženevskom salonu 1999. godine, lošim prodajnim rezultatima među ostalim može zahvaliti visokoj ceni i svom neobičnom izgledu koji nije nikako seo kupcima automobila ovakvog tipa. Pri tome mu nije pomoglo ni vrhunsko vazdušno vešanje, kao ni nivo luksuza i komfora koji je on donosio, jer ova ulična lađa jednostavno nije bila po ukusu kupaca.
Nakon što je u maju prestao da proizvodi model za sve one koji voze levom stranom, Citroën je isto učinio i juče sa njegovom klasičnom verzijom. Takav potez potpuno je razumljiv kada znamo da je u tekućoj godini francuski brend prodao tek 556 primeraka ovog modela. Šta će sada raditi 250 zaposlenih koji su u Citroënovoj fabrici u Rennesu sklapali ovaj automobil nije poznato. Možda se već sada počinju pripremati za dolazak novog DS9koji bi trebao da bude zamena za C6.
B.G.