Kineski automobilski gigant BYD upravo je lansirao 'God’s Eye', novi napredni sistem asistencije vozaču (ADAS), koji će biti dostupan čak i u električnim vozilima niže klase…
Ovaj potez ne samo da dodatno smanjuje barijeru za ulazak u svet autonomne vožnje, već potencijalno menja pravila igre u globalnoj auto-industriji.
BYD planira da opremi 21 model ovom tehnologijom, uključujući Seagull EV, električni hečbek koji u Kini košta samo 9.600 dolara. Prema rečima CEO Vang Čuanfua, čak i vozila sa cenom ispod 10.000 dolara sada mogu imati napredne sisteme asistencije, što je do sada bilo nezamislivo.
Sistem dolazi u tri varijante: God’s Eye C (osnovna verzija) – koristi 12 kamera i 17 radara, omogućava asistenciju pri vožnji na autoputu; God’s Eye B (srednji nivo) – dodaje Lidar senzor, omogućava napredniju autonomiju i planiran je za premium modele Denza i Fang Cheng Bao; God’s Eye A (najnapredniji sistem) – koristi tri Lidara i omogućava punu autonomiju u gradskim uslovima. Ovaj sistem će biti ugrađen u Yangwang modele, uključujući U9 superautomobil, koji je nedavno demonstrirao vožnju stazom bez vozača u kabini.
Kina vs. Zapad: Ko je bliži autonomiji?
Dok Mercedes Level 3 Drive Pilot još uvek ne može autonomno voziti u gradovima, BYD tvrdi da njihove A i B verzije 'God’s Eye' to već mogu. Svi nivoi biće povezani sa DeepSeek AI tehnologijom, čija je najava nedavno izazvala pad vrednosti Nvidia akcija.
Ovaj potez BYD brenda mogao bi da izazove paniku kod zapadnih proizvođača, jer sada postoji mogućnost da Kinezi ponude pristupačne automobile sa naprednim autonomnim funkcijama, dok Tesla, Mercedes i ostali tek pokušavaju da sertifikuju slične sisteme u SAD i Evropi.
Pitanje nije više "da li" će autonomna vožnja postati standard, već "kada" – a ako je suditi po BYD potezima, Kina možda već ima odgovor.