BMW je objavio novu inicijativu koja podržava smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte, punjenjem svojih novih dizel modela gorivom na bazi biljnog ulja...
Ovo inovativno gorivo, poznato kao HVO 100 (hidrotretirano biljno ulje), proizvodi 90% manje emisija gasova sa efektom staklene bašte u poređenju sa običnim dizel gorivom.
HVO 100 gorivo proizvodi finska kompanija Neste, a pravi se od raznih otpadnih materijala, uključujući korišćena ulja za kuvanje, ostatke hrane i druge obnovljive sirovine. Osim što je ekološki prihvatljivo, ovo gorivo ima i bolja svojstva za hladno pokretanje motora u poređenju s običnim dizelom.
BMW će ovo gorivo koristiti u fabrikama u Minhenu, Dingolfingu, Regensburgu i Lajpcigu počev od januara 2025. godine, gde će svi novi dizel modeli proizvedeni u Nemačkoj biti inicijalno napunjeni sa HVO 100 pre isporuke dilerima. Iako vozila neće napuštati fabriku s punim rezervoarom, već sa pet do osam litara ovog goriva, ovo je značajan korak ka smanjenju ugljeničnog otiska u automobilskoj industriji.
Predsednik kompanije BMW, Oliver Cipse, istakao je značaj ove promene: „Kada je reč o zaštiti klime, svaka ušteđena tona CO2 je značajna. Više od 250 miliona postojećih vozila u Evropi predstavlja važan faktor: njihov CO2 balans mogao bi biti značajno poboljšan ako bi regenerativni udeo goriva bio povećan. Mi idemo dalje: od januara 2025. godine, svi dizel modeli proizvedeni u Nemačkoj biće napunjeni HVO 100 gorivom pre isporuke dilerima.“
Pored toga što će se koristiti za nova vozila, HVO 100 je već uključen u BMW logistiku, gde je od marta 2023. godine deo goriva za izabrane kamione za prevoz. Gorivo je takođe dostupno na mnogim benzinskim stanicama u Nemačkoj, što ga čini pristupačnim ne samo za industrijske potrebe, već i za krajnje korisnike.
BMW se takođe nedavno pridružio eFuel Alijansi, grupi koja okuplja više od 170 kompanija širom sveta sa ciljem popularizacije eGoriva. Među ključnim članovima ove grupe su Alpina, Bosch, Repsol, Siemens, Iveco, Mazda i mnogi drugi.
BMW strategija jasno pokazuje da kompanija veruje u različite tehnologije za postizanje značajnih smanjenja emisija CO2. Korišćenje HVO 100 goriva predstavlja samo jedan korak u toj viziji, ali sa velikim potencijalom da redefiniše budućnost dizel motora.