Kad ti ni ogromni popusti ne pomognu jer si napravio SUV koji ni mama ne bi preporučila.
BMW je imao velike planove sa XM modelom. Hibridni SUV sa oznakom "M", razvijen kao samostalni M model, zamišljen je kao naslednik M1 u SUV eri – ali umesto da osvoji srca i garaže, završio je kao skuplji spomenik promašenim očekivanjima. A sada, kada čak ni popust od 22.500 dolara ne uspeva da ga proda, stvari deluju poprilično očajno.
Prema internim dokumentima koji su procurili iz BMW američkih salona, proizvođač trenutno nudi kombinaciju lojalty, conquest i leasing popusta koji zbirno idu i do 22.500 dolara za XM iz 2024. godine. I dok deluje primamljivo na papiru, u stvarnosti – kupaca gotovo da i nema.
U 2023. godini BMW je u SAD prodao svega 1.974 primerka XM modela. Da stavimo to u kontekst: to je broj koji prosečan model serije X postigne u nekoliko dana prodaje. XM, međutim, je očigledno previše, prebrz i pretežak za ono što zapravo pokušava da bude. I, što je najgore – previše skup.
Cena novog XM kreće od oko 160.000 dolara, što znači da je čak i uz popuste od 15.000 dolara za kupce koji plaćaju gotovinom ili finansiranjem, ili do 17.500 dolara za lizing, još uvek ozbiljan finansijski zalogaj. Čak i dodatnih 5.000 dolara u „loyalty” ili „conquest” kategorijama ne pomažu mnogo kada tržište jednostavno nije zainteresovano.
BMW je za 2025. model ponudio i dodatni kredit od 12.500 dolara, ali ni to ne menja činjenicu da se kupci jednostavno ne lepe za XM, uprkos svim pokušajima da se paket učini primamljivijim. Očigledno je da čak ni masivna snaga, ultra-agresivan dizajn i M oznaka ne znače mnogo kada kupci jednostavno ne vide razlog da se odreknu šestocifrene sume za ono što liči na M5 na steroidima – ali u telu SUV koji nije ni praktičan, ni posebno lep.
XM bi trebalo da bude kruna BMW M divizije, ali umesto toga deluje kao skupi eksperiment koji su kupci kolektivno – preskočili. A kada ni popust od 22.500 dolara ne može da ih nagovori da se predomisle, možda je vreme da se u Minhenu ozbiljno zapitaju da li je XM ikada bio dobra ideja.