Audi Grupa prošla je kroz izuzetno težak treći kvartal, sa padom operativnog profita od čak 91%...
Problematično je i što su se ovi izazovi protegnuli i na veći deo godine, ostavljajući mnoge s pitanjem: može li se Audi oporaviti u tako turbulentnim uslovima?
Jedan od glavnih uzroka ovog pada, kako kompanija navodi, jeste restrukturiranje u fabrici u Briselu, dok ograničena dostupnost delova i snažna konkurencija dodatno otežavaju prodaju modela Audi, Bentley i Lamborghini. Prodaja ovih brendova opala je za 10,9% u prvih devet meseci 2024. godine. Američko tržište posebno je pogođeno, s padom prodaje Audi vozila od 16,8%, dok su Evropa i Kina zabeležile smanjenje prodaje od 9,8% i 8,5%.
Bentley je u prvih devet meseci zabeležio pad prodaje od 26,6%, dok je Lamborghini, jedini pozitivan izuzetak u grupi, ostvario rast prodaje od 8,6% i povećanje operativnog profita od 9,8%. Grupa je isporučila 1,25 miliona vozila, što je pad u poređenju s prošlogodišnjih 1,4 miliona, a prihod je opao sa €50,4 na €46,3 milijarde.
Samo u trećem kvartalu, Audi Grupa beležila je pad operativnog profita na €106 miliona, što je, kako kompanija navodi, posledica „restrukturiranja u fabrici u Briselu.“ Dok trenutna situacija izgleda sumorno, Audi naglašava da su u 2024. predstavili čak 15 novih modela, uključujući A5 i Q5, za koje se očekuje da će doneti pozitivan uticaj na prodaju u narednoj godini.
Uz nove modele poput Q5 Sportback i redizajniranog A7, Audi planira da ojača svoj položaj i na kineskom tržištu kroz nova lokalna partnerstva i vozila prilagođena specifično za kineske potrošače.
Iako je pred njima izazovan put, Audi se nada da će nova strategija, inovativni modeli i svež pristup tržištima poput Kine ipak doneti stabilnost i povratak na pravi put.