Zvuči kao reklama za šampon iz devedesetih, ali Lancia je za 2025. stvarno predstavila model koji "ima više konjskih snaga – ali bez ijedne promene ispod haube." Čestitamo – ovo je možda najiskreniji marketinški trik godine.
Nova Ypsilon Hybrid sada ima 108 konjskih snaga, što zvuči kao mala, ali korisna nadogradnja u odnosu na ranijih 99. Međutim, Lancia otvoreno kaže: "Ništa se nije promenilo." Doslovno. Nema novih komponenti, nema unapređenja u performansama, ni promene u potrošnji goriva. Sve je isto – osim oznake na papiru.
Šta se zapravo desilo? Od novembra 2027. stupa na snagu Euro 7 regulativa, koja propisuje da se kod hibrida mora navoditi kombinovana snaga sistema, a ne samo snaga SUS motora. Drugim rečima: Ypsilon je oduvek imao 108 KS, samo što ih sada i priznaju.
S druge strane, Ypsilon EV je dobio konkretnu nadogradnju – nova hemija baterije i efikasniji pogonski sklop podigli su domet na 264 km po WLTP-u, što je za oko 22 kilometra više nego ranije. Nije spektakularno, ali u gradskoj vožnji svaki kilometar se računa.
Bez obzira da li se odlučite za hibrid (čitaj: isti kao prošle godine, samo zvuči jače) ili za EV varijantu (sa nešto boljim dometom), cene se ne menjaju.
U Italiji, blagi hibrid i dalje startuje od oko 24.900 evra, što je u skladu sa klasom, ali na tržištu prepunom konkurencije – i dalje zahteva da ste malo nostalgični prema Lancia brendu.
Lancia Ypsilon 2025. je kao neko ko stavi "fitnes instruktor" u Instagram bio nakon tri treninga – nije slagao, ali znate da jeste. Ipak, simpatičan gradski auto ostaje solidna opcija za one koji traže italijanski stil u malom formatu, s bonusom da sada zvuči jače... makar na papiru.