Alpine A110 već poseduje reputaciju kao jedan od sportskih automobila koji su najviše fokusirani na vozača i svakodnevnu upotrebu, ali novi A110 R ovu priču prenosi na sasvim novi nivo…
Predstavljen danas nakon više tizera koji su nam otkrili brojne ključne detalje o najbržem ulično legalnom automobilu ovog brenda, uključujući izlaznu snagu i maksimalnu brzinu, A110 R koristi isti motor koji smo već videli u A110 S, ali je znatno brži kako na pravoj liniji i tako na na trkačkoj stazi, zahvaljujući manjoj kilaži i dodatnoj sili potiska.
A110 S je već lagan kao pero u poređenju sa Porsche Cayman modelom i teži 1.116 kg, ali je Alpine uspeo da skreše 34 kg sa te cifre, spuštajući ukupnu kilažu na 1.082 kg. Radi poređenja, Mazda MX-5 je samo 30 kilograma lakša i slabija je za 115 KS. Lotus Emira je 248 kilograma teži, ali ima prednost od 99 KS u odnosu na Alpine. Tajni sastojak koji pomaže laganom automobilu da bude još lakši, kao što ste mogli pretpostaviti, krije se u ugljeničnim vlaknima, koji su u novom modelu opsežno korišćeni.
Karbonska hauba, restilizovana tako da sadrži dva usisnika, uštedela je 2.9 kilograma, dok set karbonskih točkova, koji sadrže intrigantni otvoreni dizajn na prednjoj osovini zarad boljeg hlađenja i dizajn u formi diska na zadnjoj, odgovorni su za uštedu od 12.5 kg. Sabelt sedišta napravljena od karbona, sa vezivanjem sa šest tačaka doprinose dodatnih pet kilograma, a iako Alpine brend nije uračunao uštedu koju mu je doneo neobični karbonski zadnji prozor – koji više nije prozor budući da je napravljen od karbona – on ipak predstavlja najopčinjavajući element čitavog automobila.
Neki dodaci kreirani od ugljeničnih vlakana specifično su dizajnirani kako bi se poboljšala sila potiska pri velikim brzinama, uključujući širi difuzer sa većim perajima, koji sadrži šira krilca koja smanjuju aerodinamičnu turbulenciju, zajedno sa poklopcima na zadnjim polugama vešanja. Karbonske stranice šire se duž poda, opet smanjujući turbulenciju i štiteći zadnji točak od okolnog vazduha, dok spojler kreiran od ovog materijala, sa svojim elementima u formi labudovog vrata, dodaju 29 kg sile potiska, zajedno sa usisnicima napred koji doprinose sa 14 kg pri maksimalnoj brzini ovog modela.