Kada razmišljamo o vodećim terencima performansi u klasi, naše misli uglavnom idu ka Porsche Cayenne i Macan modelima...
Sa druge strane, vrhunski model opsega Stelvio Quadrifoglio kompanije Alfa Romeo, predstavlja novog kralja u svetu SUV mašina. Dag Demuro donosi nam informacije o ovom modelu iz prve ruke, a baš kao i u svakom predstavljanju do sada, on je bio oduševljen italijanskim superterencem performansi.
Nakon svega, Stelvio Quadrifoglio postavljen je na identičnu platformu kao i model Giulia, što je samo još jedna stavka koja donosi najbolje iz polja upravljanja i vozačke dinamike u svom segmentu. Ispod haube nalazi se veoma ljutit V6 motor sa duplom turbinom, 2,9 litara zapremine, 503 ks i 600 Nm obrtnog momenta, razvijen od strane kompanije Ferrari. Osmostepeni automatski menjač sa velikim pedalama iza upravljača dolazi kao jedina opcija.
Šasija ovog modela poseduje neverovantne adaptivne amortizere, čvršće opruge, deblje zaštite, dok je pogon na svim točkovima, baziran na zadnjoj osovini, dobio diferencijal nezavisne kontrole obrtnog momenta. Unutar dvadesetoinčnih aluminijumskih točkova nalaze se Brembo kočnice, a sve što navedemo ili vidimo samo potvrđuje da Stelvio Quadrifoglio deluje kao da ima sav potreban hardver koji potvrđuje ove ove hrabre tvrdnje.
Italijanska kompanija tvrdi da Stelvio Quadrifoglio model dostiže stotku iz mesta za 3,9 sekundi, dok zadržavajući nogu na desnoj pedali, ovaj automobil neće prestati da ubrzava sve dok ne dostigne 283 km/h.
Sada, neko može odmah pomisliti kako italijanski terenac sa toliko mnogo konja na trapovima mora posedovati neke čudne navike i ostale karakteristike, ali ne, zapravo, sve vezano za Stelvio definitivno je poslednja reč tehnologije i autoindustrije, u šta se možemo i sami uveriti u snimku koji sledi.
N.Đ.