Internetom su počele da kruže prve fotografije proizvodne verzije modela i3, koji bi javnosti službeno trebao da bude predstavljen 29. ovog meseca, kada bi prvi javni nastup za široke mase trebao bio istovremeno u Londonu, New Yorku i Pekingu...
Sa obzirom na vrlo sličan koncept iz 2011. i česta viđenja prototipa, ova verzija ne donosi velike novosti pa možemo izdvojiti novi prednji branik, redizajnirana svetla i svetla za maglu, činjenicu kako su prozirna vrata zamenjena klasičnim, a vredi spomenuti i kako se manja zaednja vrata otvaraju unazad kako bi se olakšao pristup zadnjoj klupi.
Električni BMW i3 je težak 1195 kg, a masa je raspoređena u 50 prema 50 između prednje i zadnje osovine, a tu su i 19-colne felne sa gumama dimenzija 155/70 R19.
Unutrašnjost je čistih i pravilnih linija, a izdvajaju se volan s dva kraka, razni ukrasi, izdvojeni veliki središnji zaslon i instrument tabla. Inače, u kabinu ovog modela se pored vozača mogu smestiti još tri putnika.
Osnovni model je opremljen litijum-ionskim baterijama (22 kWh) i električnim motorom snage 170 KS (125 kW), najvećeg obrtnog momenta od 250 Nm. Sa njime ovaj automobil ubrza do 100 km/h za 7,2 sekunde i ima najveću brzinu od 150 km/h (elektronski ograničena), dok mu autonomija iznosi između 130 i 160 km.
Verzija sa tzv. range-extenderom, odnosno 2-cilindričnim benzinskim motorom zapremine 0,65 litara u službi generatora dodatne električne energije, može preći i do 300 km pre nego što je potrebno napuniti baterije, ili natočiti gorivo. Inače, za punjenje baterija putem obične kućne utičnice će biti potrebno oko 8 sati, dok bi preko javnih stanica za brzo punjenje 80% kapaciteta baterije bilo potrebno oko pola sata.
O.R.