Opel Kadett i Astra – dva imena koja su sinonim za gotovo devet decenija uspešne Opelove kompaktne klase...
Tokom ovog perioda, ovi modeli su donosili brojne inovacije u segment kompaktnih automobila, čineći individualnu mobilnost dostupnom širokim slojevima stanovništva. Ove godine, posebna generacija Opel Kadett modela slavi značajan jubilej, tačnije, Kadett E proslavlja svoj četrdeseti rođendan.
Jesen 1984. bila je ključna za Opel, jer su inženjeri uspeli da postignu veliki uspeh. Baziran na tehničkoj osnovi svog prethodnika, ali sa potpuno novom karoserijom sa zadnjim vratima, peta generacija Kadett-a beleži neverovatne rezultate. Osim atraktivnog dizajna i tehničke preciznosti, Kadett E dolazi u više varijanti nego ikada pre. Ovo je ujedno i poslednji kompaktni model Opel brenda koji nosi ime Kadett, pre nego što je Astra preuzela ovu ulogu i nastavila uspeh u kompaktnoj klasi. Današnji Opel Astra nudi elektrifikovanu vožnju sa dinamičnim plug-in hibridnim pogonima i potpuno električnim varijantama, pružajući modernu vozačku zabavu uz maksimalnu efikasnost i odgovornost.
Jesen 1984: Početak pete generacije Opel Kadett modela
Razvoj pete generacije Kadett modela počeo je još 1979. godine. Čim je Kadett D, prvi Opel model sa pogonom na prednjim točkovima, bio na tržištu, započete su pripreme za njegovog naslednika. Više od 1,5 milijardi nemačkih maraka uloženo je u razvoj Kadett E tokom pet godina, dok su prototipovi prešli 6,5 miliona kilometara na test poligonima i stazama u ekstremnim vremenskim uslovima širom Evrope i SAD.
Kadett E je ponovo imao pogon na prednjim točkovima i lansiran je u jesen 1984. godine. Već od prvog dana prodaje, ovaj model je dostupan u raznim varijantama: tro- i petovratni hečbek, karavan i limuzina. Sledeće godine, paleti modela pridružuje se i verzija sa četvoro vrata, a 1987. ljubitelji kabrioleta dobijaju svoje vozilo zahvaljujući poznatom italijanskom dizajneru Nučiju Bertoneu.
Kadett GSi: Najbrži i najemocionalniji model
Najemocionalniji model iz ove generacije svakako je Kadett GSi. Sa početnim motorom od 1.8 litara i 115 konjskih snaga, GSi ubrzo postaje favorit na trkačkim stazama, sa verzijom koja je dostizala 170 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od sedam sekundi. Model Kadett GSi 16V, sa 250 KS, postao je prvak u nemačkom šampionatu turing automobila 1988. godine.
Šampion u aerodinamici i dobitnik „Zlatnog volana“
Kadett E je postavio standard u aerodinamici za svoje vreme, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,32, dok je GSi model postigao rekordnih 0,30, čime je postao najaerodinamičnija limuzina tog vremena. Zbog ovih inovacija, Kadett E je osvojio i nagradu „Zlatni volan“ 1984. godine, kao i titulu „Evropskog automobila godine“ 1985.
Opel Astra: Elektrifikacija sa stilom
Danas, Opel Astra nastavlja tradiciju Kadett modela, nudeći električne i hibridne verzije. Sa elegantnim dizajnom i naprednim tehnologijama poput Intelli-Lux piksel svetala, Astra pruža savremeno vozačko iskustvo. Astra Electric nudi domet do 418 kilometara bez emisije štetnih gasova, čime se postavlja kao simbol odgovorne i uzbudljive vožnje.