Iako je kompanija MINI prvi put predstavila javnosti novi John Cooper Works GP još u martu, BMW Grupa nije želela da se predstave svi detalji i fotografije. Iz tog razloga nismo videli fotografije unutrašnjosti, a nismo ni znali nekoliko bitnih detalja, uključujući specifikaciju motora, snagu i performanse ovog modela. Pošto nam se sajam automobila u Parizu bliži, komapnija MINI je dobila zeleno svetlo od BMW Grupe, pa su sada spremni da podele ostatak informacija sa nama.
Druga generacija modela John Cooper Works (JCW) GP sledi prilično isti recept kao i njegov prethodnik, samo što se odlikuje sa nešto snažnijim turbo motorom, modernijom i boljom šasijom, poboljšanom aerodinamikom i dvosed je. Automobil je takođe predstavljen je kao najbrži proizvodni MINI u istoriji.
Novi John Cooper Works GP je obišao Nürburgring-Nordschleife za impresivnih 8 minuta i 23 sekunde, što ga čini oko 19 sekundi bržim od prethodne generacije JCW GP koji je ispod haube imao 1.6-litarski benzinski agregat koji je razvijao 208KS i 244Nm obrtnog momenta.
Ispod haube novog MINI-ja naći ćete 1,6-litarski turbo agregat koji je podešen da isporuči 215KS, dok je obrtni moment 260Nm. Šestostepeni manuelni menjač prenosi snagu na prednje točkove i pomaze ovom MINI-ju da iz stanja mirovanja do 100 km/h stigjne za samo 6,3 sekundi, i ide sve do maksimalnih 242 km/h.
Što se tiče potrošnje goriva tiče, GP prema fabričkim podacima ima kombinovanu potrošnju od 7.1 lt/100 km, a emisiju izduvnih gasova od 165 g po kilometru.
Ostale karakteristike uključuju poboljšano oslanjanje, poboljšano upravljanje, novi kočioni sistem visokih performansi sa šestoklipnim diskovma, velike otvore za vazduh na prednjem delu, kao i lagane 17-inčne aluminijumske felne koje su umotane Kumho gumama koje su specijalno razvijene za ovja modela,, dimenzija 215/40.
Pored toga, MINI John Cooper Works GP, se odlikuje dinamičkom kontrolom stabilnosti DSC, koja neće da oduzima snagu motora u krivinama ukoliko dodje do proklizavanja.
Spolja GP se odlikuje ekskluzivnom Thunder Grey metalik bojom, sa crvenim detaljima na prednjem i bočnom delu automobila. Tu je naravno i aero kit koji uključuje veći prednji podbranik, bočne spojlere, krovni spojler i zadnji difuzor.
Unutra, zahvaljujući uklanjanju zadnje klupe, limitirano izdanje MINI-a dobilo je Recaro sportska sedišta sa posebnim GP šavovima, debeli kožni volan, kožnu ručicu menjača sa hromiranim prstenom i crveni dijagramom, kao i krov od alakntara.
Proizvodnja John Cooper Works GP modela će biti ograničena na 2.000 jedinica, a cene će biti naknadno objavljenje.