Praćeno nedavnim curenjem informacija u javnost, kompanija Mazda zvanično je predstavila svoj potpuno novi Mazda 3 model...
Opisan kao zora nove ere, ovaj automobil potpuno je redizajniran i predstavlja uzdanicu japanskog brenda, koji tvrdi da dolazi sa Skyactiv-Vehicle Architecture platformom i novim Skyactiv-X benzinskim motorom. Poslednji poseduje Spark-Controlled Compression Ignition (SCCI) sistem, koji obećava kombinovanje najboljih atributa benzinskih i dizel agregata.
Ostavimo sve te stavke sa strane na nekoliko momenata, jer moramo istaći da nova Mazda 3 linija donosi novu reinterpretaciju Kodo dizajnerskog jezika, takođe. Proizvođač tvrdi da modeli sada poseduju ekstremno jednostavnu “single motion” konstrukciju i ukupnu formu, dok istovremeno donose eleganciju i ekspresivnost.
Obe varijante automobila - sedan i kompakt, poseduju revolucionarni dizajn, ali sedan zaista predstavlja zvezdu u novom izdanju linije i prisvaja brojne stilske karakteristike modela Vision Coupe koncept. Napred, možemo videti prominentnu masku hladnjaka sa hromiranim krilima, koji se fluidno stapaju sa vitkim farovima. Dalje pozadi, tu su aerodinamične bočne linije karoserije i šiber. Zadnji deo automobila takođe donosi sportski izgled i poseduje integrisani spojler gepeka, tanke štopaljke i duple grane izduvnog sistema.
Dok eksterijerni stil predstavlja evoluciju, enterijerne promene su nešto značajnije, jer sada putnička kabina poseduje nešto više stila od prethodnih. Mazda za sada ostaje nema o svim specifikacijama, ali kompanija je definitivno prisvojila pristup manje je više, što je rezultiralo minimalističkim dizajnom.
Glavne karakteristike uključuju trokraki upravljač, samostalni 8,8 inča veliki monitor informativno zabavnog sistema i postavljenu kontrolnu tablu, izdignutu iznad predivnih hromiranih elemenata. Mazda je takođe primenila enterijerne delove unikatnog, sebi svojstvenog, dizajnerskog pravca, kako bi istakla bogatstvo i toplinu prirodne kože.
Ispod haube nalazi se asortiman različitih motora, u zavisnosti od tržišta. Mazda nije spominjala njihove specifikacije, ali je potvrdila da će se raditi o 1,5 - 2 i 2,5 litara velikim benzincima, kao i dizelašima sa 1,8 litara zapremine.
N.Đ.