Japanska kompanija Mazda, objavila je kompletan set fotografija i sve detalje o svom novom modelu 6, koja će u nekim delovima sveta, uključujući i Evropu, biti ponuđena i u karavan verziji.
Mazda6 je proizvodna verzija agresivnog koncepta Takeri koji je predstavljen 2011. godine, i obuhvata novi dizajnerski jezik kompanije "KODO – Soul of Motion", kao i pun spektar SKYACTIV tehnologije. "Mi smo napravili dizajn u kojem su divlji i dinamičan izraz kretanja umetnički ostvarili snažano prisustvo", kaže glavni dizajner Akira Tamatani.
Ova limuzina srednje veličine vozi na međuosovinskom rastojanju dogom 2.830 mm, što je za 105mm duže nego kod prethodnog modela 6. Automobil je dug 4,865 mm, 1840 mm širok i 1.450 mm visok. Prema Mazdi, nova "šestica" nudi 20mm više prostora za ramena putnika na prednjoj klupi. Na poleđini se nalazi 43mm veći klirens za kolena putnika, 37mm više prostora za noge, dok je dužina zadnjeg sedišta porasla za 20 mm i naslon sedišta za 33mm. Osim toga, zadnji centralni naslon za ruke je proširen za 60mm, dok gepek ima 32mm širi otvor nego prethodni model i ima kapacitet od 483 litra.
Prema Mazda, nova SKYACTIV struktura tela omogućava širu upotrebu ultra čvrstokg čelika koji ima malu masu, dok je u isto vreme poboljšana krutost za oko 30 odsto. Na sajmu automobila u Moskvi, Mazda 6 za 2014. godinu će stići sa početnim izborom dva nova agregata. U pitanju su četvorocilindrični benzinski motori, SKYACTIVE-G 2,0-litarski agregat koji generiše 148KS na 6.000 obrtaja i 210Nm obrtnog momenta na 4.000 obrtaja, a SKYACTIVE-G 2,5-litarski agregat isporučuje 189KS na 5.700 obrtaja i 256Nm obrtnog momenta na 3.250 obrtaja u minuti. Oba agregata će biti ponuđena sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačima i standardnim i-stop sistemom prazanog hoda.
2,5-litarska jedinica će takođe biti prvi Mazda motor koji će zaposliti novi i-ELOOP sistem za regenraciju kočione sile. Kinetička energija, koja nastaje pri kočenju, kod ovog sistema pretvara se uz pomoć generatora u električnu energiju, a ona se zatim koristi za pokretanje elektro-potrošača poput klima uređaja. Na taj način smanjuje se opterećenje motora i utiče se na smanjenje potrošnje goriva.
Zahvaljujući korišćenju komponenti od novog ultra-čvrstog čelika, smanjena je ukupna težina vozila dok je čvrstoća konstrukcije povećana za 30 %.