Mercedesova C klasa ima status ekonomične kompaktne limuzine, međutim kada jedan ovakav model prođe kroz ruke tjunera u AMG odeljenju dobija se automobil vredan pažnje svakog ljubitelja brzine.
Pre tačno 20 godina, Mercedes je predstavio svoj prvi model C klase AMG. Tada, reč AMG nije značila puno, a automobili dorađeni u ovom sportskom odeljenju tek su se natpisom i zvukom na prvi pogled razlikovali od standardnih verzija. Modeli su se nizali, motori menjali i dorađivali, a automobili sa trokrakom zvezdom dobijali sve agresivniji i sportskiji izgled....
Rezultat dugogodišnjeg rada je pred Vama. Mercedes AMG C63.
Predstavljamo Vam drugu generaciju najpopularnijeg AMG modela u istoriji. Novi model donosi dosta novina u odnosu na svog predhodnika, a glavna se nalazi ispod haube. Atmosferski motor od 6200 kubika zamenjen je sa twinturbo 4.0 V8 agregatom. On je manji, lakši, jači i efikasniji od svog predhodnika. Sa svojih 8 cilindara raspoređenih u V konfiguraciju, ovaj motor oslobađa 469ks i 480Nm obrtnog momenta odnosno 503ks i 516Nm obrtnog momenta u pojačanoj S verziji. Uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem koji snagu prenosi na zadnje točkove, omogućava ubrzanje od 0-100km/h za samo 4.0 sekunde odnosno 3,9 sekundi u S verziji.
Za bolju kontrolu snage i upravljivosti, uz doplatu se mogu poručiti i podesivi izduvni sistem, podesivo vešanje, speed-sensitive upravljanje a većinu ovih podešavanja moguće je kontrolisati pomoću AMG DYNAMIC SELECT sistema koji se kontroliše prekidačem u kabini. Vozaču su ponuđene opcije: Controlled Efficiency, Sport, Sport + i posebna opcija u S verziji : Race. Opciono, umesto standardnih čeličnih mogu se dobiti karbom keramičke kočnice. Standardno C63 nosi točkove od 18 inča dok se S model kreće na 19-inčnim aluminijumskim naplatcima.
U unutrašnjosti, C63 krase aplikacije od aluminijuma, trokraki AMG volan i obloge pedala, kao i trkačka sedišta dostupna u nekoliko kombinacija boja i materijala. Ono što ovaj model još razlikuje od obične verzije jeste i drugačiji meni digitalnog sistema.
Kada otvorimo haubu, osim natpisa AMG motor krasi pločica sa logoom i potpisom majstora koji je motor ručno sklapao u fabrici u Affalterbach-u.
Spolja, C63 na prvi pogled odaje utisak sportskog automobila. Prednji duboki branik sa difuzorima iza kojih se nalaze dva interkulera, zadnji branik sa aerodinamičkim dodacima i četri izduva, kao i AMG felne iza kojih se nalaze velike kočione čeljusti koje pokazuju o kakvom se sportisti radi.
Za sada model C63 S predstavlja vrh ponude ovog modela, međutim predstavnici iz Mercedesa najavljuju dobro poznatu Black Seriju. Do tada, uživajte u slikama najpopularnijeg AMG-a.
N.Ž.