Poslednji Jaguar F-TYPE sportski automobil proizveden u fabrici brenda na Castle Bromwich lokaciji pridružiće se Jaguar Heritage kolekciji – tačno 50 godina od dana kada je poslednji Jaguar E-type sišao sa proizvodne linije…
Poslednji F-TYPE je kabriolet sa 5.0 litarskim V8 motorom, u Giola zelenoj boji sa crnim krovom i Tan Windsor kožnom unutrašnjošću – slično poslednjem E-type Serije III kabrioletu sa 5.3 litarskim V12 motorom iz 1974. godine, registrovanom kao HDU 555N.
Ovaj specijalni F-TYPE biće predat čuvarima Jaguar istorije, Jaguar Daimler Heritage Trust(JDHT). On će se pridružiti svom prethodniku E-type u zvaničnoj Jaguar Heritage kolekciji i učestvovaće u nizu specijalnih događaja i aktivnosti tokom ove godine.
I F-TYPE i E-type su završili svoju proizvodnju gotovo na isti dan i na pragu su nove i uzbudljive ere. Kao što je poslednji E-type 1974. godine najavio rođenje radikalnog Jaguar XJ-S, poslednji F-TYPE je proizveden dok se Jaguar sprema za još smeliju transformaciju – predvođenu električnim GT modelom sa četvora vrata koji obećava da neće biti nalik ničemu kada bude predstavljen 2025. godine.
Rodon Glover, generalni direktor, izjavio je: „Jedinstvena vizija osnivača Jaguar brenda, ser Vilijama Lajonsa, bila je da uvek bude okrenut ka budućnosti, relevantan i originalan. Ovo je osnova Jaguar brenda tokom gotovo jednog veka evoluiranja savremenog britanskog luksuza. Danas, dok slavimo F-TYPE i našu 75-godišnju istoriju inovativnih Jaguar sportskih automobila, takođe se radujemo početku nove ere i podizanju brenda na viši nivo.”
F-TYPE je prvi put lansiran kao kabriolet 2013. godine i bio je prvi Jaguar dvosed sportski automobil nakon skoro 40 godina. Dobio je univerzalno priznanje i proglašen je za Svetski automobilski dizajn godine 2013. godine. Kupe verzija je debitovala sledeće godine.
Proizvedeno je 87.731 F-TYPE modela i oni će biti dostupni do početka 2025. godine. JDHT zapisi pokazuju da je Jaguar proizveo 72.528 E-type modela, završivši sa specijalnom serijom od 50 automobila. Svi osim jednog bili su crni, dok je pretposlednji automobil bio u British Racing Green boji i isporučen je privatnom kolekcionaru.
Oba automobila će se nalaziti u JDHT u Gejdonu zajedno sa poslednjim serijama XE, XF i XF Sportbrake modela koji su takođe nedavno završili proizvodnju.