Huracán (R)evolucija: priča o tehnologiji i inovacijama

Više slika

Više slika

Predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2014. godine, Lamborghini Huracán je postao sinonim za kontinuiranu evoluciju u Automobili Lamborghini, pomerajući granice vozačkog iskustva za svoje kupce kroz godine...

Nazvan po čuvenom biku zbog svoje hrabrosti, Huracán danas predstavlja najversatilniji super sportski automobil Lamborghini brenda, koji može ispoljiti svoj puni potencijal ne samo na putu i trkačkoj stazi, već i na snegu, prljavštini i pesku sa nedavnim modelom Sterrato.

Huracán je takođe bio prvi serijski model koji je uključio značajne tehnološke inovacije. Neki primeri uključuju digitalni displej na kontrolnoj tabli, prvi put predstavljen na modelu Huracán LP 610-4; ALA sistem (Aerodinamica Lamborghini Attiva) razvijen na Huracán Performante; i CCM-R kočnice preuzete iz Formule 1, prvi put korišćene na Huracán STO modelu. Ove tehnologije su na kraju postale deo Lamborghini DNK, formirajući ključne komponente kasnijih modela. Na primer, futuristički okvir modela Revuelto je napravljen od Forged Composite materijala, specijalnog kompozitnog materijala patentiranog od strane Lamborghini brenda i komercijalno lansiranog na Huracán Performante. Ove inovacije su doprinele komercijalnom uspehu Huracán modela, koji se proizvodi od 2014. godine.

2014 Huracán LP 610-4: “Instinktivna Tehnologija”

Huracán LP 610-4 kupe je premijerno predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 2014. godine, sa V10 motorom koji isporučuje 610 KS pri 8250 obrtaja u minuti. To je automobil sa pogonom na sva četiri točka i, po prvi put, uključuje Lamborghini LDF dual-clutch sistem. Opcije vožnje su Strada, Sport i Corsa. Ima karbonsko-keramičke kočne diskove i MagneRide amortizere sa elektromagnetnim kontrolnim sistemom, i prvi je Lamborghini koji uključuje digitalni displej na kontrolnoj tabli sa 11” klasterom. Spyder kabriolet verzija je predstavljena 2015. godine.

2016 Huracán LP 580-2: “Uživanje u Tehnologiji”

Huracán kupe i Spyder u verzijama sa pogonom na zadnjim točkovima stižu 2016. godine, namenjeni za “zabavu u vožnji”. Model je dizajniran za tradicionalne puriste vožnje koji žele brzinu, ali i automobil za uživanje u ležernoj vožnji bez forsiranja do krajnjih granica. Ovaj Huracán nudi motor od 580 KS pri 8000 obrtaja u minuti. Ima estetske promene na prednjem delu i vazdušne usisnike koji su veći kako bi bolje hladili zadnje kočnice.

2016 Huracán Performante: “Oblikovan Vetrom”

Huracán Performante je prva verzija Huracán modela dizajnirana za sportske performanse. Motor dobija dodatnih 30 KS, dostigavši 640 KS pri 8000 obrtaja u minuti, sa 600 Nm obrtnog momenta pri 6500 obrtaja u minuti. Međutim, ceo automobil dobija ekstremni preobražaj, ne samo motor. Za Performante, smanjenje težine je bilo jedan od glavnih ciljeva, postignuto opsežnom upotrebom Forged Composite (ojačanih karbonskih polimera koji se zajedno kuju) u eksterijeru i enterijeru automobila, smanjujući težinu za 40 kg. Patentirana od strane Lamborghini brenda, ova tehnologija kombinuje maksimalnu otpornost i smanjenu težinu. Performante takođe uključuje naprednu aerodinamiku sa novim ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) sistemom koji donosi vrhunsku tehnologiju u super laganom paketu: skoro 80% lakši od tradicionalnog sistema. Zahvaljujući kontroli aerodinamičkog protoka, inovativni ALA sistem omogućava postizanje optimalnog ponašanja u zavisnosti od tipa upotrebe. Dodatne karakteristike Performante uključuju rekalkulisane sisteme upravljanja i kontrole MagneRide vešanja, plus tvrđe opruge za poboljšanje ponašanja automobila tokom trkačke vožnje. Spyder kabriolet verzija je predstavljena 2017. godine kao dopuna ponudi. Zahvaljujući svojim performansama, Huracán Performante je postavio novi rekord kruga u svojoj kategoriji 2016. godine na Nürburgringu, postavši vrhunski super sportski automobil svog vremena.

2019 Huracán EVO: “Svaki Dan Pojačan”

Lamborghini V10 je potpuno prepravljen i estetski i mehanički sa Huracán EVO1 kupe i Spyder modelima lansiranim 2019. godine. Motor sada generiše 640 KS pri 8000 obrtaja u minuti, sa 600 Nm obrtnog momenta pri 6500 obrtaja u minuti. EVO ima potpuno novi prednji kraj koji poboljšava potisak, dok su difuzor i pozicija izduvnih cevi i hladnjaka na zadnjem delu estetski inspirisani Performante modelom, odakle je motor preuzet. Redizajnirani zadnji spojler donosi petostruko poboljšanje potiska u odnosu na prethodni model. MagneRide vešanje dobija unapređenje i sada se prilagođava tipu vožnje koristeći elektromagnetnu struju. Za poboljšanje dinamičkih performansi, Lamborghini Dynamic Steering (LDS) je uparen sa Lamborghini All-Wheel Steering (LAWS), što poboljšava vožnju u gradu i omogućava veće brzine u krivinama na stazi. Novi infotainment sistem debituje sa potpuno novim centralnim 8.8” HD displejom, kombinovanim sa Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) tehnologijom koja ima sposobnosti predikcije načina vožnje na osnovu komandi volana, papučice gasa i kočnice, i analizom spoljašnjih varijabli kao što su tip površine puta i lateralne, longitudinalne i vertikalne sile koje deluju na automobil.

2020 Huracán EVO RWD: “Povratak na Pogon na Zadnje Točkove”

Koncept “zabave u vožnji” koji je prvi put uveden sa prethodnim Huracán modelom sa pogonom na zadnjim točkovima je ponovljen i naglašen u Huracán EVO RWD, koji uključuje oba kupe i Spyder modela. Redizajnirani prednji razdelnik omogućava više vazduha usmerenog ka zadnjem difuzoru. Da bi RWD bio još agilniji i zabavniji za vožnju, Lamborghini bira da ne koristi LDVI, već umesto toga razvija P-TCS (Performance Traction Control System): ekskluzivnu tehnologiju koja osigurava optimalno prijanjanje tokom driftovanja, povećavajući ponašanje preupravljanja za 30% u odnosu na verziju sa pogonom na sva četiri točka.

2021 Huracán STO: “Baziran na Istinitoj Priči”

Uvođenje STO2 (akronim za Super Trofeo Omologata) ulično legalne verzije napravljene za upotrebu na trkačkim stazama, direktno potekla iz trkačke verzije koja se takmiči u Lamborghini Super Trofeo šampionatu: menja pravila igre. STO zadržava 640 KS EVO modela, sa rekalibracijama koje pružaju intenzivniji osećaj u vožnji i režimom vožnje sa pogonom samo na zadnjim točkovima i upravljanjem zadnjim točkovima. Sedamdeset pet procenata karoserije je napravljeno od karbonskih vlakana, za koje kupci mogu da biraju da li će biti obojeni ili vidljivi. “Cofango” prednji poklopac/krila, jedinstveni jednodelni oblikovani rad od karbonskih vlakana, je prepoznatljiv element karoserije automobila. “Cofango” je bio specifičnost Lamborghini Miura modela. Potpuno unapređen, fiksni zadnji spojler se manuelno podešava u tri pozicije kako bi se postigla različita aerodinamička opterećenja. Sistemi načina vožnje su potpuno novi i razvijeni posebno za ovaj automobil: STO za vožnju po putevima, Trofeo za upotrebu na trkačkim stazama i Pioggia za uslove klizavih puteva. Volan i papučica gasa pružaju još direktniji osećaj. U saradnji sa Brembo kompanijom, CCM-R kočnice preuzete iz Formule 1 se prvi put koriste na serijskom automobilu. Kočnice se sastoje od diskova napravljenih od više slojeva karbonskih vlakana, što pruža još veću otpornost od karbonsko-keramičkih kočnica, za konzistentnije kočenje čak i pri visokim temperaturama.

2022 Huracán Tecnica: “Povedi Sve Svoje Duše na Vožnju”

Sa motorom od 640 KS pri 8000 obrtaja u minuti, Tecnica3 je tri duše u jednom: stil života, proizašao iz jedinstvenog dizajna i mnogih prepoznatljivih elemenata, npr. poklopca motora od karbona i stakla, koji pruža savršen balans između elegancije i sportskog izgleda; uživanje u vožnji, zahvaljujući pogonu samo na zadnjim točkovima i upotrebi specifičnih kalibracija; i performanse, putem upravljanja zadnjim točkovima (do maksimalno 3°) i poboljšane aerodinamike, zahvaljujući potpuno novom dizajnu prednjeg branika sa optimizovanim usisnicima vazduha i redizajniranim razdelnicima, povećavajući potisak za 35% u odnosu na EVO model.

2023 Huracán Sterrato: “Iza Betona”

Nastao da prenese faktor “zabave u vožnji” na neočekivane terene za super sportski automobil, Sterrato4 je potpuno novi koncept automobila. Dok je Urus doneo performanse super sportskog automobila na vozilo za sve terene, Sterrato radi upravo suprotno, donoseći super sportski automobil na terene koji su tipično rezervisani za SUV modele. Sterrato dolazi sa većim klirensom od 44 mm; redizajniranom i ojačanom suspenzijom; i takođe modifikovanim podvozjem, kako bi izdržao opterećenja koja nisu tipična za asfaltirane puteve. Gume sa dubokim profilom, Dueller (run-flat), napravljene su posebno za ovaj model u partnerstvu sa Bridgestone kompanijom i naglašavaju karakter vozila na svim tipovima terena. Specijalni blatobrani zatvaraju gume gde završavaju krila. Širina traga točkova je 30 mm veća; prednji razdelnik je redizajniran kako bi se osigurao bolji ugao incidencije; i prednji branik, takođe redizajniran, uključuje prevelike usisnike vazduha za kočnice. Za zaštitu motora od peska, prašine i šljunka, svi donji usisnici su zatvoreni i dodat je specijalni usisnik na krov automobila. Tri načina vožnje, Strada, Sport i Rally, su ponovo programirani kako bi se osigurala poboljšana ponašanja Sterrato modela u različitim uslovima. Sterrato je jedini Huracán izgrađen u ograničenoj seriji, sa proizvedenih 1499 jedinica.

Huracán je takođe oduševio kupce i fanove sa mnogim specijalnim serijama, uključujući 2019 EVO GT Celebration; model za 60. godišnjicu iz 2023; i 2024 STJ (akronim za Super Trofeo Jota), najnoviji jubilarni super sportski automobil opremljen atmosferskim V10 motorom i proizveden u ograničenoj seriji od 10 jedinica. Sa svojim rekordnim performansama, tehnologijom i prodajnim rezultatima, Huracán u obe verzije, kako za puteve tako i za takmičenja (Gran Turismo, Huracán GT3, Huracán GT3 EVO i Huracán GT3 EVO 2) bio je i ostaje važan deo Automobili Lamborghini. To je bio najversatilniji model u istoriji proizvođača automobila sa sedištem u Sant'Agata Bolognese: atmosferski V10 motor je simbol istorije Automobili Lamborghini i doprineo je uspehu Huracán porodice, koja će biti zamenjena potpuno novim super sportskim automobilom opremljenim novim hibridnim pogonskim sistemom do kraja godine.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group