Lotus nastavlja svoju dugovečnu liniju modela Evora, poslednjim članom porodice nazvanim GT430, koji je verovatno najmoćniji ulično legalni automobil britanskog brenda ikada napravljen...
Jedna od njegovih najboljih karakteristika jeste unikatna karoserija sa ciljem poboljšanja opšte aerodinamike, a novi model Evora dobio je potpuno karbonske prednje i zadnje branike, prednji spliter, pristupne panele, krov i repno krilo. Zadnji deo takođe predstavlja jednu celinu i sastoji se od nižih sekcija uparenih kompozitnim panelima.
Nova aerodinamična poboljšanja karoserije pomažu novom automobilu prilikom stvaranja veće sile potiska, koja sada iznosi 250 kg pri maksimalnoj brzini od 305 km/h. Novi Lotus GT430 teži oko 1.250 kg, što je za 26 kg lakše od već veoma lakog Evora Sport 410 automobila.
Snaga novog modela dolazi iz modifikovane verzije V6 motora sa 3,5 litara zapremine i super punjenjem, koji stvara 430 ks i 440 Nm obrtnog momenta, što automobilu dozvoljava da ubrza do sto iz mesta za 3,7 sekundi. Titanijumski izduvni sistem dolazi kao standard, ali i Torsen diferencijal ograničenog proklizavanja, zajedno sa šestostepenim manualnim menjačem niske inercije i veoma brze transmisije.
Kompanija Lotus takođe je dodala i komplet Ohlins TTX podesivih amortizera, sa podesivom kompresijom i redizajniranim upravljačkim sklopom, koji na svom kraju poseduje lagani volan marke Eibach. Gume novog modela šire su za 10 mm, a opremljene su Michelin Pilot Sport Cup 2s gunmama, 245/35 R19 napred i 295/30 R20 pozadi.
Britanski brend tvrdi da je novi model Evora GT430 obrnuo krug na njihovoj Hethel test stazi za minut i 25,8 sekundi, što ga čini najokorelijim modelom koji je ikada testiran na ovom poligonu.
Lotus će kreirati samo 60 primeraka novog Evora GT430 modela, dok će svi oni biti dostupni samo u varijantama sa dva sedišta.
N.Đ.