Jaguar sa modelom XFR- S Sportbrake ulazi u svet moćnih karavana. Da li je ovaj automobil bolji od Mercedesovog E63 AMG karavana, njegovog glavnog rivala?
Kao i Jaguarova XFR- S limuzina, Sportbrake ispod haube ima motor zapremine 5.0l koji proizvodi 542ks. Zahvaljujući njemu, ovaj automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.6 sekendi, a njegova maksimalna brzina iznosi 300 km/h. Njegovo ubrzanje je sporije u odnosu na Audija RS6 Avant i Mercedesovog E63 AMG karavana, ali je za razliku od nemačkih rivala maksimalna brzina brzina veća. Jaguar XFR- S Sportbrake je veoma veoma udoban i stabilan pri velikim brzinama, što ga čini idealnim automobilom za duža putovanja. Menjač je, kao i upravljač, veoma precizan, dok se motor može okarakterisati kao gladak i brutalan u isto vreme. Ipak, upravljanje nije toliko dobro kao kod Mercedesovog E63 AMG karavana, i manje je agresivan od limuzine. Takođe, limuzina je lakša za 110 kg, što se odražava na ubrzanje ovog modela. Jaguar tvrdi da je jačina izduvnog sistema ista kao kod trkačkih automobila, ali pitanje je da li Jaguar može parirati Mercedesu kada je to u pitanju.
Kada su u pitanju kočnice, Jaguar je XFR- S Sportbrake model opremio sa prednjim kočnicama od 380 mm napred i 350 mm pozadi, kao i sa felgama od 20 inča i Pireli gumama. Prednji branik je mnogo agresivniji od onog koji se nalazi na limuzini, što dodatno ulepšava ovaj automobil, koji je po mnogima lepši od limuzine. Pored toga, nema velike razlike između limuzine i karavana, osim, kao što smo rekli, braniku i ubrzanju od 0 do 100 km/h. Međutim, kupci će zanemariti takve sitnice, jer glavni razlog kupovine ovog automobila jeste dodatni prostor koji se dobija. S obzirom na to da je ovaj automobil namenjen za porodične ljude, očekuje se da će prtljažnik automobila skoro uvek biti pun, a zahvaljujući pametnoj amortizacijiji automobil se neće nagnuti pozadi, već će ostati u istom položaju. Jaguar XFR- S Sportbrake je odličan automobil, ali ne vidi se zašto je on bolji od nemačkih rivala, odnosno osim veće maksimalne brzine nema ništa više da ponudi.
Početna cena ovog karavana je 104 000 eura, što je za 7 000 eura skuplje od Audija RS6 Avanta i Mercedesovog E63 AMG karavana. Ali, nemački rivali nisu samo jeftiniji, već su i mnogo moćniji. Ipak, prodaja karavana u današnje vreme ne ide baš dobro, a to je istovremeno i jedan od uzroka zbog čega je BMW odustao od proizvodnje modela kao što su M3 i M5 Touring. Prema tvrdnjama Jaguara, XFR- S Sportbrake je model je najbrži karavan na tržištu i mnogo iznad nemačkih rivala. Iako je u pitanju karavan, ovaj model nije izgubio šarm koji ima limuzina, čak je i mnogo lepšeg izgleda.
Šta možemo zaključiti? Nema sumnje da je Jaguar uložio veliki trud u ovaj automobil, ali veliko je pitanje koliki će profit britanska kompanija ostvariti prodajom ovog modela, kao i da li će imati veći uspeh od nemačkih automobila. Cena je prihvatljiva, ali buduće kupce će razlika od 7 000 eura navesti na razmišljanje da li da se okrenu kupovini Jaguara.
Dakle, ukoliko želite brz karavan i imate dubok džep, onda je ovo automobil za vas.
A. D.