2014 Mazda 3 i 2015 Volkswagen Golf predstavljaju dva najbolja ,,hatchback" automobila na tržištu, ali koji je bolji?
,,Hatchback" automobili su uvek bili omiljeni kod kupaca. Imaju dovoljno prostora za prtljag, udobni su kao limuzine i ne troše mnogo goriva. Pored toga, nisu ni skupi. Mazda 3 je bila naš omiljen automobil neko vreme, a redizajnirana verzija je još bolja. Međutim, taj automobil je izazvan od strane 2015 Volkswagen Golfa.
Novi Golf je veći i bolji.
Eksterijer 2015 Volkswagen Golfa umnogome podseća na prethodni model. Redizajnirani stajling mu daje tanji izgled, iako su dimenzije ovog automobila povećane. Njegova dužina je povećana za pet centimetara (prvenstveno između prednjih i zadnjih točkova), a širina 1.2 centimetra. Ipak, nema sumnje da je to i dalje to Golf. Najveće promene su, ipak, urađene ispod haube, pošto Golf sada deli platformu sa Audijevim A3 modelom. Naime, 2015 Volkswagen Golf ima četvorocilindrični 1.8l motor sa turbo punjačem koji proizvodi 170 ks i 271 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor menja prethodni 2.5l motor bez turbo punjača koji je proizvodio 170 ks i 239 Nm obrtnog momenta. Cena za ovaj automobil iznosi 14 560 eura za verziju sa dvoje vrata, dok za Golf S model sa četvoro vrata i petostepenim manuelnim menjačem cena iznosi 16 190 eura (17 738 eura za model sa automatskim menjačem). Za tu cenu dobijate sledeće: aluminijumnske felge od 18 cola, šiber, automatske brisače i farove, svetla za maglu, navigaciju, klimu, zadnju kameru, otključavanje automobila sa ključevima u džepu (,,keyless entry"), prednja sedišta koja se greju, svetlo za enterijer i audio sistem. Takođe, uz doplatu od 770 eura dobijate LED svetla i Xenon farove.
Potpuno drugačija Mazda.
2014 Mazda 3 je potpuno redizajnirana u odnosu na prethodni model. Staling je oštrijiji unutra i spolja, dok je kvalitet enterijera unapređen i bogatiji je za nekoliko dodataka koje je japanska kompanija ugradila. Kao i Volkswagen Golf, Mazda 3 ima veći međuosovinski razmak i i šira je. Dužina je povećana za pet centimetara, a širina za 1.2 centrimetra. Osnovni model 2014 Mazde 3 ima 2.0l motor koji proizvodio155 ks i 203 Nm obrtnog momenta. Pored toga, postoji i verzija sa 2.5l motorom koji proiizvodi 185 ks i 244 Nm obrtnog momenta. Početna cena ovog automobila iznosi 22 300 eura, ali ako uključite cenu opreme, onda cena iznosi 21 500 eura. Od opreme dobijate sve kao i Golf, samo što nemate svetlo za enterijer.
Kakvi su za vožnju?
U normalnim okolnostima oba automobila su udobna, iako imaju čvršću amortizaciju u odnosu na Ford Focus i Kiu Forte. Takođe, skoro da nema razlike između Volkswagena Golfa i Mazde 3 kada je u pitanju ubrzavanja, štaviše nemate osećaj da je jedan automobil brži od drugog. Golfu je potrebno 7.8 sekundi da ubrza od 0 do 100 km/h, dok je Mazdi potrebno 7.5 sekundi. Međutim, postoji razlika kada je u pitanju način na koji ova dva automobila ubrzavaju. Naime, automatski prenosni sistem kod Mazde omogućava automobilu da glatko krene sa ubrzavanjem, i menjanje brzina je toliko glatko da prosto ne osećate da se one menjaju, dok Golf zahteva agresivno startovanje. Kada je u pitanju kočenje, Mazdi je potrebno 36 metara kako bi se zaustavila pri brzini od 100 km/h, međutim, Golf je malo bolji na tom polju od japanskog rivala jer mu je potrebno 35 metara.
Kako je živeti sa ovim automobilima?
Kada je u pitanju enterijer, oba automobila su premašila očekivanja. Enterijer Golfa je u nemačkom stilu i karakterišu ga kvalitetni materijali. Kontrole, instrumenti i ekran od 5.8 inča su dobro postavljeni, jasno označeni i jednostavni su za korišćenje. Kada uđete u Mazdu, dočekaće vas savremeniji enterijer kojeg karakterišu lepi oblici. Na vrhu table je postavljen ekran od 7 inča, a kursor za upravljanje se nalazi odmah pored oslonca za ruku (to isto praktikuju Audi i BWM).
Koji automobil manje troši?
Na papiru, i jedan i drugi automobil su skoro isti kada je u pitanju potrošnja goriva. S obzirom na to da još nisu izašli zvanični podaci kada je u pitanju Golf, očekuje se da će njegova potrošnja iznositi oko 8 litara na 100 kilometara, a Mazda (ovo je zvanični podatak) 7 litara.
Bezbednost?
Oba automobila dolaze sa vazdušnim jastucima, ABS- om, kamerom za parkiranje i kontrolom stabilnosti. Golf je jedinstven zbog vazdušnog jastuka za kolena i kočnicama koje se aktiviraju pred sam udes. Ipak, Mazda je na polju bezbednosti je otišla korak više i opremila ovaj automobil sa sistemom koji obaveštava vozača kada neki se neki automobil nađe pored njega, odnosno kada automobil kreće sa preticanjem. Test bezbednosti još uvek nije odrađen kada je u pitanju Volkswagen Golf, ali je zato Mazda dobila svih pet bodova.
Ko je pobednik?
2014 Mazda 3 je pobednik u ovom duelu, ali je potrebno istaći da su ova dva automobila skoro ista. Međutim, prenosni sistem kod Golfa je nešto što je odlučilo da se japanski automobil bude proglašen pobednikom. Pored toga, Mazda ima bolje performanse, i sigurno je da će zadržati prvu poziciju u ovoj grupi automobila, makar na neko vreme.
A. D.