Zašto se zapravo najveći teretni brod na svetu nasukao u Sueckom Kanalu

Najveći teretnjak na svetu nasukao se u Sueckom Kanalu tokom prošlog utorka, stvarajući najveći zastoj u brodskom saobraćaju do današnjeg dana...

Dva dana kasnije više od sto teretnjaka čekalo je u redu na svakom delu kanala kako bi borba sa oslobađanjem najmasivnijeg broda Ever Given, koji teži 200.000 tona i poseduje dužinu od  gotovo četristo metara, počela da urađa plodom.

"Ovo je bio slučaj identičan nesreći na autoputu ili bilo kojoj drugoj saobraćanici", izjavio je Donald Maier, dekan Škole za morski saobraćaj, logistiku i menadžmet pri Mornaričkoj Akademiji. "Ovakve nesreće blokiraju sve linije transporta i sve zahteva ponovno uspostavljanje."

Nasukavanje ovog broda koji plovi pod Panamskom zastavom dovelo je do određenih gubitaka, ali da njegovo oslobađanje nije završeno početkom ove nedelje kriza koja bi nastala u globalnoj transportnoj industriji, već pogođenoj pandemijom, dostigla bi razmere katastrofe.

Ever Given brod, koji se nalazi u vlasništvu japanskog brenda Shoei Kisen Kaisha, nalazio se na svom putu ka roterdamskoj luci iz Kine kada se nasukao u koritu kanala nakon jake peščane oluje koja je pogodila region. Vidljivost je tokom ove nepogode smanjena i vetar je duvao brzinama do trideset i jedne milje na sat, noseći sa sobom guste oblake peska.

Kao dodatak timu od osam lokalnih tegljača koji su prvi pokušavali da oslobode ovaj brod, našla se i mala ekipa građevinskih mašina, koje su delovale kao buve naspram broda veličine četiri fudbalska terena pokušavajući da prokopaju dodatno strane korita i oslobode plovilo na taj način. Međutim, ovi napori pokazali su se potpuno uzaludnim i vlasti su se konačno umešale u čitavu zbrku kako bi pomogle izvlačenju nasukanog transportera.

Ključ zamišljene operacije izvlačenja predstavljalo je delimično istovaranje broda i njegovo olakšavanje u vidu pražnjenja balast rezervoara. Međutim, ovakav postupak mogao je destabilizovati brod, tako da je druga predložena opcija obuhvatala istovaranje tereta ovog plovila, ali se i ona ispostavila kao nemoguća bez prave opreme dostupne na lokaciji u to vreme.

"Na sredini Sueckog kanala ne postoji takva infrastruktura, tako da je postavljanje krana pokraj broda i istovaranje jednog po jednog kontejnera prava nemoguća misija", stajalo je u izjavi. Sa brodom velikim kao Ever Given, ovakav posao mogao bi trajati nedeljama.

Mamutski teretnjak blokirao je jednu od najzauzetijih i najvitalnijih vodenih arterija i oslobođen je parcijalno ponovo plutajući rano ujutru u ponedeljak, obnavljajući nadu da bi plovni saobraćaj uskoro mogao da bude uspostavljen i oslobođen ekonomskog kolapsa. Timovi koji su radili bez prestanka, na kopnu i u vodi, tokom pet dana i noći, konačno su dobili asistenciju plime i oseke, prirodnih snaga daleko moćnijih od svih mašina koje su do tada imali.

Kopanje je nastavljeno u skladu sa prirodnim promenama koje nastaju uticajem našeg meseca i brod je polako kao kit nasukan na obalu počeo da se vraća toku Sueckog kanala.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group