Kawasaki do 2035 postaje brend potpuno električnih motocikala

Baš kao i većina proizvođača u današnje vreme, kompanija Kawasaki je pogođena i primorana da napravi promene u proizvodnji i tokom prošle nedelje je zvanično objavila da će svi njeni motocikli namenjeni razvijenim tržištima biti električni do 2035. godine...

Japanski proizvođač motocikala najavio je ovaj potez odmah nakon nedavnog sastanka čija je glavna tema bilo buduće poslovanje i put koji ih vodi ka karbonskoj neutralnosti. Takođe je potvrđeno da će Kawasaki investirati u vodonične pogonske sklopove i startovati sa predstavljanjem oko šesnaest novih modela u proseku godišnje, sve do 2025., uključujući električne i vodonične modele.

Iako prodaja električnih automobila nastavlja da raste rapidno iz dana u dan, posebno na razvijenim tržištima, motocikli zaostaju u ovom polju. Postoji tržište električnih motocikala i skutera, ali je većina ovih modela fokusirana na prost transport, ne na motociklističk

Brojni izazovi će morati da budu prevaziđeni kako bi električni motocikli stigli do masivnog tržišta. Najočigledniji problem jeste prevazilaženje problema težine električnih agregata i baterijskih pakovanja. Ukoliko Kawasaki uspe da razvije modele sa kompatibilnim ciframa u odnosu kilaže i snage, učinivši ih sličnim kao kod dvotočkaša sa agregatima unutrašnjeg sagorevanja, oni će opet morati da ubedi ljude u njihov kvalitet kako bi ih kupovali.

Kao što brojni vlasnici Kawasaki modela znaju, većina prodaje ovog brenda zasniva se na kupcima koji to rade zato što vole motocikle i brzu vožnju, a ne zbog prevoza sa tačke A na tačku B. Radi poređenja, brojni ljudi kupuju automobile iz istog razloga, tako da za njih električni modeli imaju daleko više smisla.

Sa druge strane, tišina ovakvih modela veliki je problem za sve ljubitelje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a nije moguće ni zamisliti koliko će teško oponašanje osećaja vožnje motocikla biti kada i oni pređu na električne sisteme. Predsednik kompanije Kawasaki, Hašimoto Jasuhiko, priznao je da će prelazak na električne modele predstavljati veliki izazov i biće gotovo nemoguće kopirati zvuk agregrata i vibracije koje entuzijasti najviše vole, ali je dodao da njihovi inžinjerski timovi rade na tome.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group