Beogradski sajam u vreme održavanja sajamske priredbe posvećene automobilima i automobilskoj industriji, ovog puta je to 5. BG Car Show bio je centralno mesto za završne akcije i događaje koji obeležavaju godišnji bilans uspeha u ovoj oblasti. Jedna od takvih je i dodela priznanja u oblasti zaštite životne sredine.
Polazeći od činjenice da zaštita životne sredine postaje sve veća i vidljivija, posebno uzimajući strateško opredeljenje države Srbije da se pridruži Evropskom ekonomskom prostoru i priključi državama-članicama Evropske unije, kao i u nastojanju da se doprinese razvoju i unapređenju zaštite životne sredine i očuvanju prirodnih resursa, kroz promociju ekološki prihvatljivih saobraćajnih sredstava na tržištu Republike Srbije, preduzeće Metro Market u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine, Agencijom za bezbednost saobraćaja i AMSS – Centrom za motorna vozila, petu godinu za redom proglasilo je automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu - EKOauto godine u Srbiji.
Ovog puta u konkurenciji je bilo 15 novih modela automobila: Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW X1, Fiat 500, Honda HR-V, Kia Ceed, Mazda CX-3, Mercedes-Benz GLC, Opel Astra, Renault Megane, Subaru Outback, Suzuki Vitara, Škoda Superb, Toyota Auris i Volkswagen Touran. Na osnovu Pravilnika i tačno utvrđenih kriterijuma i metodologije ocenjivanja odluku je doneo stučni žiri na čijem je čelu mr Dušan Stokić (Centar za zaštitu životne sredine Privredne komore Srbije), Filip Radović (Agencija za zaštitu životne sredine), Dejan Tomašević (Agencija za bezbednost saobraćaja), Milan Božić, (AMSS - Centar zamotorna vozila) i Zlatko Mitić (Metro Market - Tržišne komunikacije u oblasti automobilizma). Da bi žiri meritorno odlučivao uvoznici automobila koji su se našli u konkurenciji dostavili su tačne podatke o konkretnim modelima za koje su smatrali da su u pogledu uticaja na životnu sredinu ekološki najprihvatljiviji, a nalaze se u prodaji ili stižu na tržište Srbije do 31. marta 2016. godine.
Članovi stručnog žirija detaljno su analizirali sve pristigle prijave i vrednovali ih naosnovu navedenih podataka i informacija, kao i dostavljene validne prateće dokumentacije svakog pojedinačnog proizvođača/uvoznika automobila. Držeći se prethodno utvrđenih pravila i procedura za sprovođenje postupka izbora EKO automobila godine u Srbiji "Pravilnik o izboru EKO automobila godine u Srbiji" i "Metodologija izračunavanja i rangiranja"), doneta je konačna odluka o tome da je EKO automobil 2016. godine u Srbiji: Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC.2Radi se plug-in hibridnom modelu koji pokreće benzinski motor od 211 KS uparen sa električnim motorom snage 116 KS i 7G-Tronic Plus prenosom. GLC je lider kada je u pitanju ekološka kompatibilnost - od razvoja i proizvodnje do operacija i eventualnog recikliranja na kraju svog dugog radnog veka. Ovo je dokumentovano u sertifikatu životne sredine u skladu sa međunarodnim ISO / TR 14062 "Dizajn za zaštitu životne sredine" standardom. Vrhunac efikasnosti modela GLC 350e 4MATIC sa intergrisanom snagom od 320 KS je emisija CO2, u skladu sa NEDC standardom, manje od 59-64g/km, kao i da može da pređe do 34 km u potpuno električnom režimu.
U skladu sa proklamovanim ciljem izbora automobila sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu da se promoviše etičko ponašanje i podizanje svesti o potrebi za očuvanjem prirodnih resursa, zaštita životne sredine i korporativna odgovornost žiri je uveo i dva posebna priznanja. Ove godine posebno priznanje dobili su Centar za motorna vozila AMSS zbog razvoja i proizvodnje prvog domaćeg automobila na električni pogon i Toyota Srbija zbog doprinosa očuvanju životne sredine uvođenjem na tržište modela na hibridni pogon.
AMSS-CMV je osnovan 1993. godine u cilju je povećanje bezbednosti saobraćaja, podizanju kulture u saobraćaju, povećanju mobilnosti i kvaliteta saobraćaja, kao i očuvanju životne sredine i razvoju zdravog okruženja. Zvanično prvi srpski električni automobil napravili su inženjeri AMSS Centra za motorna vozila. Prednosti ovog električnog automobila su ono što svaki vozač želi, troši 150 do 200 dinara na 150 kilometara, ne zahteva skupe popravke i servise, ekonomičniji je jer umesto sve skupljeg goriva koristi struju i Li-ION baterije. Može da postigne brzinu nešto veću od 130 km na sat, uz maksimalni obtrni moment od 140 Nm, a potrebno mu je između šest i sedam sekundi da dostigne brzinu između 60 i 80 km na sat. Snaga motora je 40 kW.
Za Toyotu je dovoljno da se kaže da je već dugo globalni lider u automobilskoj industriji. Hibridna tehnologija, koja ujedno obuhvata i znanje stečeno kroz proizvodnju ekološki prihvatljivih vozila tokom dugog niza godina, postavljena je od strane Toyote kao ključna tehnologija u automobilskoj industriji za zaštitu životne sredine u 21. veku.
Osam miliona prodatih hibridnih vozila prema Toyotinim proračunima direktno je zaslužno za uštedu 22 milijarde litara goriva, kao i uštedu 58 miliona tona CO2, koji bi inače bio emitovan u atmosferu upotrebom konvencionalnih automobila iste veličine i snage. Od lansiranja prve generacije Priusa 1997. godine, Toyota je postepeno ugrađivala hibridnu tehnologiju i u ostale modele – od kompaktnog Yarisa do nedavno predstavljenog RAV4 hibrida.
Titulu EKO automobil godine, poneli su do sada: Honda Civic 5D I-DTEC (2012.), Peugeot 208 1.4e-HDI (2013.), Dacia Logan MCV 1.5 dCi (2014.) i Mazda2 1.5d (2015.).