Dodž Čardžer je automobil koji je poznat svakom ljubitelju četvorotočkaša. Zahvaljujući svojoj popularnosti, postao je jedan od najtraženijih automobila ikada...
U 1966. godini, Dodž je predstavio Čardžera, model koji je bio sinonim za luksuz i snagu. On je bio jedan od retkih modela iz Krajslerove grupe koji su bili kul, ali i brzi. Zahvaljujući svojoj velikoj snazi, ostvarivao je pobede u Naskar takmičenjima i tako postao jedan od najpoželjnijih automobila u 1966. godini. Takođe, Čadržer je bio poznat po svom velikom telu, što je bilo dobro i loše u isto vreme. Naime, takva veličina automobila je omogućavala udobnu vožnju putnicima, dok je vozaču umnogome uticala na upravljanje. Međutim, Čardžer potiče iz porodice američkih ,,mišićavih" automobila za koje je karakteristično da su loši u krivinama, a dobri na pravom putu.
Početak 1967. godine je Dodžu donio konkurenciju od strane Šervoleta i Plymoutha. Njihovi modeli, kao što su Kamaro i Road Runner, su uticali na to da se prodaja Čardžera smanji za 16 000 primeraka na godišnjem nivou. Ipak, Dodž se nije zaustavio i nastavio je da radi na unapređivanju svojih modela. U 1968. godini, Dodž je predstavio novi model Čardžera, koji se od svojih prethodnika razlikovao po obliku, odnosno bio je mnogo praviji u odnosu na modele iz 1966. i 1967. godine koje su karakterisale iskrivljene linije. Zahvaljujući svom novom obliku, Čardžer je privukao mnoge kupce i tako povećao svoju prodaju.
I dok je na jednoj strani Dodžu išla dobro prodaja '68 modela, na drugoj je imao problema u Naskar takmičenju. U međuvremenu, Ford je sa modelom Torino, čiji je oblik podsećao na Čardžerove modele iz 1966. i 1967. godine, ostvarivao velike uspehe u tom takmičenju. Međutim, u junu 1968. godine, Dodž je predstavio Čardžera 500 koji je osvojio Dejtonu 500 iste godine. Nekoliko Čardžera 500 su se našli na ulicama, a u početku su koristili standardni 426 Hemi motor, dok su kasnije koristili 440 Magnum. Dodž Čardžer 500 je bio prelep auto, ali nisu svi mogli da uživaju u njemu jer je napravljeno samo 500 primeraka.
Dodž je bio odlučan da se vrati u sam vrh Naskar takmičenja. Tokom 1969. godine je izbacio Dejtona model koji je kreiran samo za jednu stvar- da pobedi. Tokom 1970. godine, Dodž je nastavio dominaciju na na Naskar trkama, ali pravu konkurenciju mu je predstavljao Superbird model, čiji je proizvođač bio Plymouth.
Ipak, najbolja godina za Krajslerove inžinjere je bila 1971. U toj godini, Dodž je ostvario najviše pobeda u Naskar takmičenju, i tako Čardžer model učinio, ako ne najboljim, najljepšim automobilom u svojoj kategoriji.
Cena današnjeg restaurinaog Čardžera se kreće od 60 000 do 100 000 eura.
A. D.