Prošle nedelje su nam stigle tužne vesti iz Australije, poslednji ikada Ford Falcon je sišao sa proizvodne trake i zvanično najavio smrt auto industrije ovog kontinenta.
Ford, GM i Toyota će uskoro zaključiti proizvodnju u ovoj zemlji, zašta se jednoglasno moramo složiti da je prava šteta. Australijska auto industrija je u prošlosti stvorila veoma posebna i neka od najunikatnijih vozila.
Ford Falcon je bio uzdanica australijske auto industrije decenijama u nazad. Obe verzije ovog modela su ekstremno privlačne i svakako bi bile poželjne na bilo kom tržištu. Na američkom bi definitivno predstavljali poboljšanje nasuprot sedanu u punoj veličini - modelu Ford Taurus. Ovde je izričito reč o verziji Falcon FPW sedan i ovo ograničeno izdanje dolazi sa petolitarskim V8 motorom i superpunjačima, koji proizvode 450 ks. Naravno, ova snaga se šalje na zadnju osovinu putem šestostepenog manualnog menjača.
S vremena na vreme, GM korporacija odluči da proda jedan od svojih australijanaca američkom tržištu. Poslednji model Chevy SS je postao epitom ljubavi prema australijskoj auto industriji. Osim modela Camaro i Corvette, kompanija Chevrolet nema više ništa da ponudi američkom tržištu i njihovim auto entuzijastima. Oba ova modela imaju samo po dvoje vrata i nisu nipošto prikladni ljubiteljima automobila koji poseduju porodice. Model SS verovatno ne izgleda mnogo različito od pomalo zastarelog Chevy Malibu, ali on dolazi sa 415 ks koje obezbeđuje zver sa osam ventila.
Iako je američko tržište dobilo obnovljenu verziju modela Holden Commodore, on je ipak bio daleko od onoga što je Australija imala da ponudi. Chevy SS poseduje 415 ks iz V8 motora, ali to nije ni blizu snage modela HSV Commodore GTS-R. Ovaj nasvirani Holden dolazi sa suludim 6,2 litarskim V8 motorom i direktnim ubrizgavanjem koje donosi ogromnih 576 ks i 730 Nm obrtnog momenta. Ovo je u suštini isti motor kao oni u modelima ZR-1 Corvette i ZL1 Camaro. Jedina mana modela SS jeste to što izgleda poprilično dosadno. Tako barem kažu, ali ne verujemo da bi se iko previše bunio da ga poseduje.
Holden Monaro je još jedna od uzdanica australijske auto industrije. Monaro je originalno prodavan od 1968. do 1977. godine, zatim ponovo od 2001. do 2006. Kada je prvi put otkriveno ime Monaro, ono je odmah našlo svoje mesto u svetu automobilizma. Velika Britanija je dobila svoju verziju nazvanu Vauxhall, a Amerika je dobila seriju koja je nosila naziv Pontiac GTO. Iako je u tom trenutku bilo veoma čudno videti da neki australijski automobil dobija oznaku GTO, ljudi su bili oduševljeni nečim toliko dobrim što je stizalo iz Holden divizije, stacionirane u zemlji kengura.
Jednostavno nije moguće napraviti listu najboljih australijskih automobila a u nju ne uključiti modele UTE vozila. Australijanci su izumeli UTE i ceo svet sada sa nestrpljenjem očekuje da vidi nastavak proizvodnje ovih mašina, koje su u značajnoj meri učestvovale u celokupnom ekonomskom uspehu ove velike države. Naravno, mi smo odlučili da u našu listu uključimo najbolji UTE automobil koji je ikada napravljen - HSV GTS Maloo, čudovište upakovano zajedno sa LSA V8 motoro zapremine 6,2 litra i 585 ks.
N.Đ.