Kompanija Huawei najpoznatija je po svojim pametnim uređajima, ali je pre nekoliko dana predstavila svoje prvo vozilo iznenadivši čitav svet. Poznat kao SF5, prvenac ovog legendarnog brenda predstavlja krosover produženog opsega, kreiran u saradnji sa kompanijom Cyrus i biće prodavan pod okriljem brenda Seres...
Iako nije preterano zadivljujuć na prvi pogled, SF5 poseduje farove zaokšene oštro unazad i prednju masku oivičenu interesantnim LED dnevnim svetlima. Model takođe poseduje i fluidnu karoseriju, kvake na vratima postavljene u smeru suprotnom od kazaljke sata i kompaktan krovni stakleni segment.
Po pitanju veličine, SF5 meri 4.700 mm u dužini, 1.900 mm u širini i 1.625 mm u visini, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2.875 mm. Ove dimenzije su gotovo iste kao one koje krase model Audi Q5.
U putničkoj kabini, vozači dobijaju digitalne instrument satove, postavljene iza dvokrakog upravljača. Model takođe poseduje i drvene finiše, metalik akcente i rotirajući šalthebl. Ostale istaknute karakteristike uključuju sistem ambijentalnog osvetljenja, šiber, prednja sedišta sa grejačima, ventilacijom i masažnim funkcijama.
Pošto se radi o modelu kompanije Huawei, ne predstavlja iznenađenje što krosover poseduje opremu obeleženu visokotehnološkim i veoma naprednim informativno-zabavnim sistemom. Ovaj sistem povezuje pametne telefone u sekundi i automatski prebacuje muziku i navigacione informacije između njih. Tu je takođe i tehnologija glasovnog prepoznavanja, kao i audio sistem sa jedanaest zvučnika i dva sabvufera.
Kada govorimo o zvuku, važno je napomenuti da su inžinjeri ovog modela pružili veliku pažnju redukovanju spoljne buke, vibracija i prirodnih efekata. Kao deo ovih napora kreirana je šoferšajbna duplog sloja i dodat je veliki broj materijala za apsorbciju zvuka. Kompanija tvrdi da nivo buke u enterijeru njenog automobila stoji na svega 38 decibela u normalnom radu.
U tehnološkom polju, tu su još i milimetarski talasni radar, ultrasonični senzori i široki asortiman kamera na automobilu. Ove komponente omogućuju adaptivnu kontrolu krstarenja, asistenciju prilikom gužvi u saobraćaju, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, centriranje trake i upozorenje na čeoni sudar.
Huawei nije preterano zalazio u detalje, ali je poznato da prvenac kompanije poseduje 1,5 litara veliki četvorocilindrični motor koji deluje kao generator. Ova jedinica napaja pakovanje baterija, koje pokreće dva električna motora zajedno zaslužna za 543 ks i 820 Nm obrtnog momenta. Ova snaga omogućuje krosoveru da ubrza do stotke za 4,7 sekundi.
Zahvaljujući pogonskom sklopu za produžavanje prelaznog opsega, SF5 model može putovati 180 km samo na električnom pogonu i 1.000+ kilometara unutar ukupnog prelaznog opsega New European Driving Cycle. Vozilo takođe može delovati kao baterija, omogućujući punjenje svega, od televizora do drugih električnih modela.
SF5 se trenutno nalazi na sajmu automobila Shanghai Auto Show i pojaviće se u odabranim radnjama uskoro. Isporuke ovog interesantnog modela startovaće sledećeg meseca, sa cenom od 27.716 evra.
N.Đ.