Nissan je na Sajmu automobila u Guangdžou predstavio svoj novi model N7, ali umesto aplauza za inovaciju, dobili su podignute obrve i komentare da je automobil "previše inspirisan" Xpeng P7 modelom...
Da li je ovo omaž konkurenciji ili samo nedostatak kreativnosti, vreme će pokazati.
Na prvi pogled, Nissan N7 deluje kao "blizanac" Xpeng P7 sedana. Prednji deo automobila ima minimalističku LED svetlosnu traku i „očnjake“ u vidu farova, uz veliki donji usisnik i osvetljeni Nissan logo. S bočnih strana, dizajneri su igrali na kartu futurizma, sa glatkim linijama, uvučenim kvakama na vratima i dvobojnim točkovima. Zadnji deo je „začinio“ LED trakom duž cele širine, što je već viđen trend kod mnogih proizvođača.
Dimenzije N7 modela su impresivne – dužina od 4.930 mm, širina 1.895 mm i visina 1.487 mm – ali ipak zaostaje u međuosovinskom razmaku, koji je 83 mm kraći od Xpeng P7. Deluje da je Nissan imao priručnik svog konkurenta pri dizajniranju, ali nije pažljivo ispratio sve dimenzije.
Unutrašnjost još nije otkrivena, ali Nissan obećava revolucionarna "AI zero-pressure cloud cushion seats" sedišta obložena svilenkastim materijalom i opremljena sistemom za prilagođavanje posture vozača. Ovaj sistem koristi čak 49 senzora kako bi optimizovao udobnost vožnje. Koliko će zaista biti korisno u svakodnevnim uslovima, ostaje da se vidi.
Pored toga, automobil koristi novu modularnu platformu razvijenu isključivo za elektrifikovana vozila. Semi-autonomni sistem vožnje, razvijen u saradnji sa kompanijom Momenta, nosi naziv Navigate on Autopilot i obećava nivo autonomije koji može konkurisati Tesli i sličnim proizvođačima.
Dok Nissan Ariya i Leaf čine osnovu američkog EV portfolija, kinesko tržište dobija inovativnije modele. Ipak, čak ni njihova evropska i američka konkurencija ne mogu da zanemare N7 kao ozbiljnog igrača. Ovaj model možda nije originalan, ali s pravom strategijom mogao bi privući publiku koja traži alternativu postojećim modelima srednje klase.
U svakom slučaju, Nissanov potez potvrđuje jedno – u EV igri, čak i pioniri poput njih moraju biti spremni na rizik.