GTi možda i dalje predstavlja najpopularniji Golf model, ali u krugovima entuzijasta Golf R linija poseduje podjednako dobru reputaciju zahvaljujući svojim dodatnim elementima i pogonu na svim točkovima...
Moderna R serija poseduje dvolitarske turbo četvorocilindraše, pogon na svim točkovima, koji datiraju sa kraja prošle decenije kada je Mk6 R predstavljen u V6 R32 varijanti. Međutim, u novim linijama moguće je veoma jasno videti zaostavštinu 1989 Golf Rallye serije, čija se jedna jedinica nedavno pojavila na prodajnoj listi Collecting Cars publikacije koja se bavi polovnim atuomobilima.
Ovo je verovatno bio loš izbor fraze, jer je veoma teško videti na prvi pogled bilo kakve veze između novih i modernih R i starih Rallye modela, jer je prvi potpuno ograničen sa spoljne strane, ne pružajući bilo kakav uvid u sve što se dešava ispod haube, dok je stara verzija sušta suprotnost, sa svojom karoserijom i rubovima točkova uglastijeg oblika i različitim dizajnom farova, koji mu pružaju izgled ni nalik bilo čemu što je bilo koji drugi Mk2 Golf imao da ponudi.
Glavni razlog kutijastijih rubova i samog postojanja Rallye linije, jeste velika ambicija kompanije Volkswagen da uspostavi dominaciju u Group A reli šampionatu kasnih osamdesetih. Golf GTi je uspeo da pobedi nekoliko puta u nižim segmentima šampionata, ali Group A je ostala nedostižna i njome su dominirali kompakti sa pogonom na svim točkovima, nalik modelu Lancia Delta Integrale, automobilu za koji VW nije imao direktan odgovor.
Upravo zbog toga, nemački proizvođač kreirao je svoju homologacionu posebnu Rallye liniju, koja je bila sastavljena od 5.000 jedinica i prilagođena svim FIA pravilnicima. Pogon na svim točkovima došao je sa Golf Synchro modela, dok su inžinjeri kompanije Volkswaen dodali i G-Lader superpunjenje 1,8 litara velikom agregatu GTi serije, koja je spuštena za 18cc kako ne bi dostigla trolitarsko ograničenje prilikom primene 1.7x multiplikacionog faktora prinudne indukcije u motorima od strane FIA organizacije.
Na nesreću po Volkswagen, Rallye nikada nije postao reli automobil. Ovaj takmičarski automobil nije mogao da se meri sa Delta Integrale modelom uprkos svemu, a ulično legalna varijanta bila je dosta sporija od onoga kako je izgledalo da bi trebala biti. G-Lader stvarao je 158 ks i 225 Nm obrtnog momenta, daleko više od GTi i GTi 16v varijanti, ali je sa druge strane bio dosta teži i sporiji u vremenu potrebnom za dostizanje stotke iz mesta, čak i do dve sekunde od određenih rivala.
Uprkos svemu, veoma je teško ne poželeti jedan ovakav model jednostavno posmatrajući fotografije italijanske jedinice koju vam ovde predstavljamo. Poseban izduvni sistem i 341.180 pređenih kilometara na odometru pružaju uvid u dobro proveden životni vek ovog automobila, ali kako je navedeno u prodajnoj listi, on je nedavno potpuno restauriran, dobio je novu farbu i njegov sistem superpunjenja je obnovljen.
Ono što je najvažnije, kod ove jedinice ostale su sve glavne i originalne karakteristike, uključujući Rallye logo na sedištima i petnaestoinčne višekrake felne koje izgledaju pomalo van svog mesta ispod rubova dizajniranih kako bi ugostili dosta veće i deblje trkačke pneumatike. Sa druge strane, bilo bi veoma interesantno videti moderne Golf R modele opremljene Rallye paketom opreme i predivnim stavom ove interesantne linije.
N.Đ.