Septembra meseca 1993. godine, Mercedes je svetu predstavio C36 AMG model, prvi automobil razvijen u saradnji između nemačkog brenda i tjuning kuće AMG...
Dve kompanije odlučile su se za saradnju u razvoju serije proizvodnih modela visokih performansi tokom devedesete godine, a tri leta kasnije, prvi automobil stvoren kao plod ovog saveza bio je potpuno spreman za tržište. Dve kompanije koristile su C280 kao bazu za svoj C36 AMG model, ali sve komponente su bile značajno izmenjene, dok je motor za ove modele razvijen od M104 jedinice sa šest cilindara u ravni i zapreminom od 3,2 litre, iz modela W124 E320.
AMG inžinjeri radili su naporno kako bi kreirali nove dimenzije motora i istovremeno mu povećali kapacitet na 3,6 litara zapremine, ali to je samo bio početak obimnih radova. Oni su takođe dodali i nove radilice sa OM605 dizel modela zapremine 3,5 litara, što je stvorilo kontra teg i dovelo do rebalansa transmisije. Klipovi su posebno kreirani, dok su nove radilice dobile modifikovane ventile, izduvni segmeni su produženi, a lista se nastavlja.
Konačni rezultat je predstavljao motor sa šest cilindara u ravni i zapreminom od 3,6 litara, dobar za 276 ks i 385 Nm obrtnog momenta. U početku, ova linija automobila bila je uparena sa četvorostepenim automatskim menjačem, ali ih je kasnije kompanija Mercedes opremila petostepenim jedinicama. Za ubrzanje od nule do sto, ovi automobili zahtevali su 6,7 sekundi, što možda nije toliko brzo kada pogledamo danas, ali za svoju eru, C36 AMG je bio krajnje impresivan.
Ovo je predstavljalo start moderne ere kompanije AMG, a sa ukupnom prodajom C36 AMG modela u 5.200 primeraka, usledila je i zamena u vidu V8 napajanog C43 modela, pred kraj 1997. godine. Neko bi mogao reći da su V8 modeli bili nešto interesantniji od prethodnika, svakako su bili brži, ali ostali će vam reći da prvi moderni AMG svakako dolazi kao nešto posebniji.
N.Đ.