Minijaturni Betmobil jednosed brutalnih karakteristika

Uprkos tome što električni automobili preuzimaju primat i predstavljaju veliku pretnju za sve ljubitelje pravih automobila...

Međutim, brojni novi koncepti koji nastaju, brzina kojom se razvijaju i ono što sa sobom donose čini ih veoma uzbudljivim, posebno zbog toga što možda baš neki od njih može postati izvanredan odgovor za klasične jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem. Pravi primer ovoga jeste McMurtry Spéirling model, prvi put predstavljen na Goodwood Festival of Speed događaju. Koncept koji se krije iza ovog automobila zasniva se na jednoj osobi koja može ići brzo koliko god je to moguće sa električnim pogonom.

Sa druge strane, ova mašina nikada nije predstavljena pokraj čoveka, dok on čak i u poređenju sa skromnom visinom voditelja Top Gear emisije izgleda potpuo sićušno. Mali automobili su uglavnom veoma lagani, što ih čini idealnim za trkačke staze, ali električne varijante skromnih proporcija nemaju previše mesta za svoja baterijska pakovanja. Sa tim na umu, McMurtry brend nije koristio platforme i skejtove drugih proizvođača elektrinih vozila i umesto toga je razradio specijalnu arhitekturu za svoju malu džepnu raketu.

Kako bi uštedeli prostor, inžinjeri ove kompanije ostavili su mesto za vozača, motore i bezbednosnu ćeliju, dok je ostatak ispunjen baterijama, kako je naveo Dejvid Turton, inžinjer mehaničkog dizajna, koji je stigao u McMurtry direktno iz Formula 1 sveta. Sa baterijama postavljenim svuda unaokolo, ovaj mališan poseduje 60 kWh kapaciteta, što je ugrubo isto koliko donosi i VW ID.3 serija srednjeg opsega.

Prelazni opseg ovog malog automobila još uvek nije otkriven, ali kako bi osigurali da njegova električna snaga deluje što snažnije, ljudi kompanije McMurtry fokusirali su se na njegovu silu potiska. Istovremeno ostavljajući akcenat na praktičnosti potpuno trkačkih jedinica današnjice, velika krila takođe stvaraju dosta otpora, što bez sumnje dodatno utiče i na prelazni opseg.

Kako bi rešili ovo, inžinjeri su odlučili da karoseriju opreme difuzorima i jednim posebnim trikom prvobitno razvijenim za Formula 1 bolide, ali kasnije potpuno zaboravljenim i odbačenim. Sa dva ventilatora koja pokreću vazduh kroz automobil, ova mašina može generisati dovoljno sile potiska kako bi maksimalno umanjila otpor vetra, za šta Turton tvrdi da predstavlja daleko efektivniju upotrebu baterija.

Ovo takođe znači da vozač ne zavisi isključivo od vetra koji se kreće preko šasije autombila kako bi generisao silu potiska. U nešto sporijim krivinama, pa čak i na pravoj liniji, ovi ventilatori pomažu prilikom generisanja prijanjanja i održavaju ovaj električni model zadnje vuče, sa surovih 1.000 ks, usmerenim tamo gde vozač želi da on ide.

Ventilatori za generisanje potiska znače da automobil predstavlja pravu malu raketu koja je više nego zabavna za vožnju, za razliku od drugih električnih modela. Iako je ova mašina i dalje samo u konceptualnoj fazi, Turton sugeriše da će trkačka varijanta biti priključena takmičenju koncepata, dok će ulično legalne varijante stići uskoro kako bi pomogle svim zainteresovanim kupcima da zadovolje svoje potrebe za brzinom.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group