Da li je svet spreman za moderno tumačenje čuvenog, ali i genijalnog Fiat Multipla modela?
Zahvaljujući svom kontroverznom dizajnu, Fiat Multipla model iz 1998.godine ostaje jedan od najprepoznatljivih svoje vrste ikada proizvedenih, nudeći izobilje prostora i praktičnosti u svom segmentu.
Neki smatraju da je model bio ispred svog vremena, uključujući nezavisnog dizajnera Marka Maltesea, koji je crpio inspiraciju iz njega za svoj najnoviji projekat. Umetnik je digitalno dizajnirao modernu verziju Multipla modela za 21. vek, osvežavajući njegove ikonične dizajnerske elemente i uključujući baterijski električni pogon.
Na mnoge načine, projekat "Re.Multipla" nas asocira na osveženje Renault Twingo Mini modela, možda pokrećući trend među proizvođačima automobila. Devedesete su ponovo u trendu kada se radi o modi, lepoti i uređenju enterijera, pa je možda sada pravi trenutak da se vrate na scenu i u domenu automobila. Slično pristupu Renault brenda, Maltese je ostao veran originalnom dizajnu Fiat Multipla automobila koji je delo Roberta Đolita, uključivši savremene trendove u dizajnu i dodavši jedinstvene dodire.
Kao i kod originalnog Multipla modela, koji je bio u proizvodnji od 1998. do 2010. godine (mada je nastavljen u Kini do 2013. godine), profil zadržava svoju karakterističnu podelu na dva dela. Međutim, primetne nadogradnje uključuju oštriji oblik staklene površine ka zadnjem delu i više izraženo karoserijsko oblikovanje.
Veći točkovi, sa trokrakim dizajnom, u kombinaciji sa nižim i širim postavljanjem, daju Re.Multipla modelu sportski i utemeljen izgled. Još važnije, karakteristične svetlosne jedinice montirane na dnu vetrobrana ustupile su mesto tanjim LED svetlima u obliku slova Y. Što se tiče glavnih svetala, ona su zadržala svoj okrugli oblik, ali sada izviruju iz prednjeg dela vozila.
Druge interesantne funkcije uključuju tanke ručice vrata na dnu bočnih prozora koje nagoveštavaju vrata tipa "suicide". Osim toga, izraženi zadnji blatobrani i aerodinamična forma zadnjeg stakla, bez prekida sa bočnim prozorima, doprinose ukupnom karakterističnom dizajnu.
Iako dizajner nije pružio objavio rendere enterijera, očigledno je da je cilj bio sačuvati nekonvencionalni raspored sa dva reda sedišta, za šest osoba, karakterističan za originalni Fiat Multipla. Ovaj raspored maksimizira prostranost koju omogućava velika širina i kockasti oblik velikog staklenog krova.
Budući da je ovo čisto dizajnerska studija, Maltese nije zalazio u detalje vezane za osnove, ali je zamislio ovaj minivan sa baterijom postavljenom na pod i električnim motorima. Ova konfiguracija dobro se uklapa u karakter Multipla modela, s obzirom na to da je originalni 1.6-litarski benzinski motor najverovatnije njegova najzastarelija karakteristika. Osim ekoloških prednosti, električni pogon potencijalno može ponuditi impresivne performanse.
Važno je napomenuti da je original bio hvaljen zbog svojih sposobnosti upravljanja i vozačkih karakteristika, uprkos svojoj fokusiranosti na porodicu.
Da li je novi Multipla dobar izbor za današnji svet?
Povratak Multipla svakako bi mogao privući interes među entuzijastima i onima koji osećaju nostalgiju prema njegovom jedinstvenom dizajnu. Međutim, uspeh takvog poteza zavisiće od različitih faktora, uključujući tržišnu potražnju, tehnološke napretke i preferencije potrošača. Što se tiče još jednog retro-futurističkog EV modela, mogao bi privući pažnju, posebno s obzirom na rastući interes za električna vozila i retro dizajn.