U svetu superautomobila, američki Ford svakako poseduje jednu klasu koja može da stane rame uz rame sa bilo kojim evropskim modelom velike istorije…
Ford je na vreme prepoznao stanje u Evropi i nedugo nakon uspona kompanija Ferrari i Lamborghini uočio da mora napraviti model koji će moći da stane u taj počasni red posebne vrste specijalnih sportskih automobila.
Pored prepoznatljivih mišićavih zveri koje nam stižu sa američkog tržišta, 2022. godine Ford GT definitivno predstavlja nešto drugo, ali veoma poželjan model superautomobla, evropskog pedigrea, pre svega. Međutim, da li je najnovija mašina kompanije Ford ipak poželjna koliko i ovaj polovni model iz 2006. godine? Čisto sumnjamo.
Ovaj GT na odometru poseduje svega 17,3 pređenih kilometara, od kako je napustio fabriku pre više petnaest godina. Ovo je gotovo sigurno jedan od GT modela sa najmanjom kilomentražom na svetu, a njegova procenjena cena se kreće između 300 i 350.000 dolara.
Kao što slike u našoj galeriji pokazuju, poznati američki superautomobil deluje potpuno novo. Zapravo, enterijer i dalje poseduje plastične zaštite, podne prekrivače kompanije Ford i malu etiketu upozorenja iznad šalthebla šestostepenog mehaničkog menjača. Model je definitivno prava vremenska kapsula i izgleda kao da je juče spušten sa fabričke trake.
Što se tiče eksterijera ovog autombila, on je ofarban u popularnu belu boju sa plavim trkačkim prugama, dolazi sa srebrnim točkovima i crvenim kočionim kleštima. Kao i svaka prva generacija Ford GT ulično legalnih superautomobila, ovaj je takođe napajan V8 motorom sa super punjenjem i 5,4 litre zapremine, koji isporučuje 550 ks pri 6.500 motornih rotacija u minutu i 678 Nm obtnog momenta. Šestostepeni manualni menjač ovu snagu šalje na zadnju osovinu putem spiralnog diferencijala ograničenog proklizavanja.
N.Đ.