Ovaj trkački Jaguar može da zaseni i XJ220 model

Više slika

Više slika

XJ220 predstavlja najpoznatiji od dva superautomobila koje je kompanija Jaguar ikada kreirala, sa 275 jedinica ikada isporučenih...

Međutim, ovaj automobil je daleko egzotičniji od XJR-15, radi poređenja, a posedovao je svega 53 jedinice ikada proizvedene u liniji. Sa druge strane, kada bismo mogli da priuštimo sebi jedan, radije bismo kupili Jaguar sa ovih slika nego bilo koji drugi od pomenuta dva, a sada ćemo vam reći zašto.

Ono što imamo ovde jeste Jaguar XJR-11 iz devedesete godine, jedan od tri kreirana potpuno za Group C takmičenje. Sertifikovani pobednik trka, bio je prethodnik modela XJ220 koji je nastao dve godine kasnije, a nastao je kao potpuno spreman trkački model u istorijskom takmičenju.

Baš kao i XJ220 ulični automobil, XJR-11 trkačka varijanta, prebacila se sa V12 motora, korišćenog za XJR-9 model, na manji, lakši V6 agregat sa dva turbo punjenja, koji se bolje snalazio na trkačkim stazama. Ova jedinica bila je derivat Cosworth motora korišćenog u MG Metro Group B reli automobilima, a dalje je adaptirana za, kao što možete pretpostaviti, XJ220.

Ova verzija je dobila i sovg rođaka sa tri litre zapremine u IMSA seriji preko okeana i automobilu nazvanom XJR-10, dok je jedan od njih sa 3,5 litara zapremine bio takmičar u internacionalnoj Group C postavi i korišćen u modelima XJR-11, gde je stvarao 750 ks.

Zahvaljujući manjoj formi od starog V12 agregata i alumunijumskoj konstrukciji, ovaj motor težio je svega 143 kg, što je dodatno pomoglo diviziji JaguarSport, zajedničkom projektu britanskog brenda i Tom Walkinshaw Racing, da bude bolji rival Sauber-Mercedes C11 modelima. Svakako je bio pravi izazivač, osvojivši trku u Silverstonu, gde je ovaj primerak koji vidite završio na prvom postolju, ispred drugog JaguarSport modela.

Na nesreću, automobil se pokazao kao nepouzdan i drastčno je pao u formi tokom nekoliko sledećih godina, ostavljajući Silver Arrows modele tima Sauger da pobede svaku drugu rundu u kalendaru. Bilo kako bilo, ovaj model je potpuno restauriran originalnim delovima specijalista JD Classics tima, a uskoro će se pojaviti na aukcijskoj prodaji u ikoničnoj Silk Cut/Castrol ljubičasto/beloj liveriji.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group