Ukoliko ste do sada smatrali da je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio prvi senzibilni automobil koji nudi Ferrari motor, onda ste potpuno pogrešili, jer ova čast pripada Lancia Thema 8.32 liniji...
Sedan model legendarne kompanije iz osamdesetih godina, poseduje identičan trolitarski V8 motor iz modela Ferrari 308 i Mondial QV automobila, otud i sufiks 8.32, koji stoji iza osam cilindara i moćnih 32 ventila.
Zbog svoje orijentacije na prednjoj vuči, ovaj V8 je montiran ispod haube i pokretao je isključivo prednje točkove, tako da je ravna radilica kompanije Ferrari zamenjena regularnim modelom radi povećanja obrtaja i boljem prijanjanju ovom modelu.
Modeli iz Series 1 bez kataličkog konvertora proizvodili su 212 ks, dok su Series 2 modeli sa katalizatorima nudili 202 ks. Od ove dve linije, prva je bila nešto bliža, sa ubrzanjem do stotke iz mesta u okviru 6,8 sekundi i maksimalnom brzinom od 240 km/h.
Svi ovi modeli su veoma retki, sa manje od 4.000 primeraka prodatih između 1986. i 1992. godine. Možete kriviti potpuno sulude cene koje su bile vezane za ove automobile u to vreme, jer je 8.32 bio duplo skuplji od standardnog dvolitarskog Thema modela.
Međutim najiznenađujuće vezano za Thema 8.32 automobil jeste njego zvuk, koji umesto da poseduje visoku notu, nalik Ferrari izduvima, Lancia je učinila da grmi kao neki američki monstrum, tačnije, neki od modela koji voli da podigne obrtaje do 7.500 motornih rotacija.
N.Đ.