Deset grešaka koje mogu skratiti životni vek naših autombila

Više slika

Više slika

Da li ste skoro kupili novi automobil? Za većinu nas, kupovina automobila, bilo polovnog ili novog, predstavlja veoma veliku investiciju…

Naravno, svako od nas želi da mu automobil traje što duže i postoje neki znaci upozorenja koji nam govore šta nije u redu sa našim ljubimcem na četiri točka. Ako odmah po kupovini kola morate ići u servis ili imate probleme tokom vožnje, situacija je alartmantna.

Pre kupovine automobila bilo u servisu ili od prethodnog vlasnika, postoje neke stvari koje morate proveriti. Kada govorimo o vozilu koje je održavano i sasvim ispravno, a počne da manifestuje znake kvarova nakon što je u vašem vlasništvu neko vreme, onda je problem u vama. Vaše loše navike utiču na performanse vašeg automobila, a mi vam ovog puta predstavljamo najčešće.

Ignorišete ručnu kočnicu

Svi znamo čemu služi ručna kočnica, zar ne? Njeno drugo ime je parking kočnica i trebalo bi da je koristite čak i kada ste parkirani na ravnom. Ako je ne koristite, čitava težina vašeg vozila oslanja se na jedan mali komad metala koji se nalazi u transmisiji, a zove se zaponac. On je veličine prsta i naravno, zbog velike kilaže se može brzo izlizati. To možete sprečiti upotrebom ručne kočnice, jer ćete tako rasporediti težinu automobila.

Dozvoljavate rezervoaru da se isprazni

Naravno, svakom od nas se barem jednom desilo da nema dovoljno novca da sipa gorivo ili da jednostavno smetne sa uma tu obavezu. Ipak, kada znate da malo više goriva u rezervoaru može sprečiti oštećenje čitavog tog sistema, verovatno to više nećete odlagati do krajnjeg momenta. Pumpe za gorivo se hlade tako što stoje potopljene u gorivu, a ako često dozvoljavate rezervoaru da se isprazni, rizikujete brže i češće kvarove tog sistema. Sipanje goriva će zaboleti vaš novčanik, to stoji, ali je verovatno isplativija varijanta od zamene pumpe za gorivo.

Naglo prelazite iz brzine u rikverc

Kada izlazite iz parking mesta, i nema nigde nikoga oko vas, da li odmah prebacujete u brzinu i krećete napred? Iako vam to ne deluje kao loša stvar, nagla promena pravca može oštetiti pogonski sklop vašeg vozila. Sledeći put kada budete prebacivali u prvu iz rikverca, dajte automobilu priliku da se u potpunosti zaustavi. Tih nekoliko sekundi će vas spasiti muke sa motorom, transmisijom i osovinama.

Davanje gasa pre nego što se motor zagreje

Pre nego što dodate gas, dajte svom vozilu priliku da mirno radi neko vreme. Na taj način, dozvolićete bolju distribuciju ulja kroz motor i dostizanje radne temperature. Stiskanje pedale za gas neće ubrzati taj proces, ali može prouzrokovati štetu koja se može izbeći. Kada naglo dodate gas, uzrokujete nagle promene temperature i stvarate stres među usko upakovanim komponentama motora.

Gas do daske kada vam nije potreban

Jel volite brzu vožnju? Ako je volite, onda sigurno znate koliko jako morate pritisnuti kočnicu da biste usporili. I brza vožnja i naglo kočenje nisu dobri za vaš automobil. Ako želite da ga sačuvate i uštedite novac koji biste dali majstoru za popravke, smanjite dožljivaj i kontrolišite svoj poriv za brzinom.

Koristite menjač kao naslon za ruku

Kod nas je većina automobila sa ručnim menjačem i veliki broj vozača ima naviku da jednu ruku drži na menjaču, a drugu na volanu. Kada naslonite svoju ruku na menjač, iako vama deluje bezazleno, stvarate dodatni pritisak na taj deo sistema. U svakom slučaju, po propisima, obe ruke treba da budu na volanu, pa vam savetujemo da se odviknete od toga.

Zlostavljate kvačilo

Kada se zaustavite, pritisnete kvačilo koliko god da možete, i čekajući na semaforu da upali zeleno, pomerate se centimetar po centimetar unapred kao i sva vozila ispred i oko vas. Ipak, u ovom slučaju, između površina kvačila se stvara trenje, koje može prouzrokovati probleme sa performansama vašeg vozila. Zaustavite se i postupno krenite kada stojite – neće vas ništa koštati, neće duže trajati, a spasiće vas odlaska kod majstora, bar na neko vreme.

Prenosite previše tereta

Što je jedan automobil teži, više stresa ima njegov pogon, suspenzija i kočnice, a tako troši i više goriva. Vaš automobil treba da bude što je moguće lakši. Naravno, ne predlažemo čupanje bilo kojih komponenti, ali vam savetujemo da u njega ne trpate brojne stvari koje vam nisu potrebne. Na prvi pogled nećete primetiti nikakvu razliku u vožnji, ali nećete imati potrebu da ga vozite kod majstora duže vreme.

Držanje kočnice na nizbrdici

Kada vaš automobil ide nizbrdo i hvata brzi zalet, logično je da ćete pritisnuti kočnicu. Ipak, morate znati da taj potez uzrokuje gomilanje toplote u kočionom sistemu, što povećava rizik od pregrevanja i deformisanja njegovih komponenti. Ako pređete na manju brzinu, rešićete taj problem, jer će prirodna dekompresija koja se tada dešava u pogonu održati vaš automobil u brzini koja je sasvim bezbedna.

Zanemarujete znake upozorenja

Vaš automobil svakodnevno razgovara sa vama, a da vi toga možda niste ni svesni. On vam na više načina saopštava da sa njim nešto nije u redu. Čudne vibracije, puckanje, kuckanje i drugi zvuci su nešto što ne smete zanemariti. Iako nećete odmah osetiti uticaj svega toga na vaše vozačko iskustvo, stići će vas kad tad. Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji!

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group