Kada je kompanija Škoda osvežavala svoju Octavia liniju, između ostalih stvari, stigao je kontraverzan redizajn prednjeg dela...
Tu su se takođe našle i nove tehnologije, ali češki proizvođač nije završio sa svim, jer je već dodao novi motor celokupnoj liniji.
Za novu četvorocilindričnu turbo jedinicu zapremine 1,5 litara, istu onu koja napaja Volkswagen Golf automobile, saznali smo početkom godine od Peika von Bestenbostela, generalnog menadžera kompanije, koji je potvrdio da će stići u njenoj drugoj polovini.
Sada se ova jedinica zvanično našla u TSI varijanti, sa zapreminom od 1,5 litara, kao poslednji dodatak Škoda Octavia opsega. Ovaj motor je opisan kao suptilno dorađena verzija postojećeg 1,4 TSI modela, koji dolazi direktno iz modela Golf i poseduje 150 ks i 250 Nm obrtnog momenta na vrhuncu motornih rotacija u minuti.
Takođe, ovi motori poseduju aktivni sistem menadžmenta cilindara, baš kao i njihovi nemački rođaci, koji može obezbediti rpm u razmaku od 1.400 i 4.000 pri intervalima od 25, do 100 Nm obrtnog momenta i razliku od 113 km/h gašenjem ili aktivacijom dva od četiri cilindra.
Sa ovim sistemom, 1.5 TSI motor smešten u modelu Škoda Octavia, stvara svega 39.7 mpg / 5.9 l/100 km štetnih čestica u kombinovanom ciklusu, kada je kombinovan sa šestostepenim manualnim menjačem ili sedmostepenom DSG transmisijom koja menja šestostepenu jedinicu koja je ponuđena u 1,4 TSI automobilima.
U terminima performansi, moramo napomenuti da je ovom motoru za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno nešto manje od 8,2 sekunde, u manualnoj varijanti, dok se maksimalna brzina zaustavlja na 219 km/h.
Škoda je već otvorila knjige porudžbina za svoje modele Octavia 1.5 TSI, a prodaja premijerno startuje u Ujedinjenom Kraljevstu, gde jedinice startuju sa cenama od 19.830 funti za SE kompakt i 24.315 fnti za varijantu SE L kravan.
N.Đ.