• Osvežen, izražajniji dizajn podiže ovaj model na još veću visinu
• Novi aluminijumski naplaci i širi izbor boja za karoseriju
• Zadržao zapanjujuće performanse i tehnologiju
• Cene u Srbiji nepromenene, počinju od 66.240 evra u dinarskoj protivvrednosti
• Prodaja FX-a u Evropi u 2011. veća za 31%, na tržištu koje inače generalno beleži pad
Posle četiri uspešne godine, tokom kojih je postao Infinitijeva ikona i najprodavaniji model te marke u Evropi, FX za 2012. je smeliji i osobeniji nego ikad. Fokus u paketu poboljšanja je bio na jedinstvenoj mešavini strastvenog dizajna, inspirativnih performansi i modernog luksuza. Ukratko, FX dobija izražajniji „DNK“, koji je bio toliko popularan kod kupaca širom Evrope, što je omogućilo da na Starom kontinentu njegova prodaja u 2011. poraste za 31%, u tržišnom sektoru koji je inače zabeležio pad od 7 odsto.
Ova familija za 2012. dolazi sa nepromenjenim cenama (iz 2011-te), a „startuje“ sa 66.240 evra u dinarskoj protivvrednosti (sa carinom, transportnim troškovima i PDV-om) za verziju FX 30d GT i stiže do 77.436 EUR evra za varijantu FX 30d S Premium. Nepromenjene su uzbudljive performanse , hvaljeno rukovanje , nagrađivane tehnologije, pet zvezdica za bezbednost i visok nivo standardne opreme, što važi za svaki Infiniti model.
Po izgledu, FX više liči na sportski automobil nego na „kutijast“ crossover, a verzije za modelsku 2012. godinu se mogu pohvaliti sa još više „uličnog“ uticaja nego na odlazećim varijantama, zahvaljujući, pre svega, pažljivo „kovanim“ promenama na prednjem delu, zajedno sa novim, smelim bojama i novim ekskluzivnim dizajnom naplataka od lakih legura. Novi, izražaniji izgled je postignut preoblikovanom sekcijom branika i suptilno promenjenom maskom, a u svemu se vidi dizajnerski uticaj koncept automobila Essence iz 2009. godine.
Sportska „nota“ je ojačana na verzijama GT i GT Premium sa novim točkovima od 20 inča koji sada imaju dvostruke prečage („paoke“). Na S varijantama, koje su dostupne sa sistemom aktivnog zadnjeg upravljanja (Rear Active Steering -RAS), na dugačkoj listi funkcija koje olakšavaju upravljanje, ostaju karakteristični točkovi od 21 inča. Budućim vlasnicima FX se nudi izbor šireg asortimana boja za spoljašnjost karoserije - sada je dostupna i nova iridijum plava (Iridium Blue). Tu je i najnovija Infiniti tehnologija boje sa zaštitim slojem (otporna na grebanje), koja je dostupna na svim Infiniti modelima. Nova boja Grafit Shadov je takođe dostupna na svim varijantama FX-a.
" Kupci vole kako FX izgleda i vole kako se vozi ovaj automobil, tako da su to poslednje stvari koje ćemo da na njemu promenimo", kaže Bernar Loara /Bernard Loire/, Infinitijev potpredsednik za Evropu i Bliski istok. "Ono što smo uradili jeste da smo se fokusirli na jačanje ‘DNK’ na automobilima ove familije."
FX familija za 2012. ima četiri „razreda“ . FXS37 GT (od 67.027 evra) sa lukuznim paketom opreme, pokreće Infinitijev harizmatičan 3,7-litarski benzinski V6 motor sa 320 KS. „Ulazni“ FXS30d takođe ima istu luksuznu opremu, ali 3,0-litarski V6 dizel od 238 KS, impresivnog maksimalnog obrtnog momenta OD 550 Nm i sa manjom emisijom ugljen-dioksida (CO2) -od 238 g/km. Uprkos visokim performansama, FX30d GT (od 66.240 evra) ima prosečnu potrošnju u kombinovanom ciklusu od samo 9 litara na 100 km.
S verijante nude još više sportskih performansi i dolaze, između ostalog, sa sistemom RAS - aktivnim „upravljanjem“ (oslanjanjem) na zadnjoj osovini (osim na verziji FX37) i kontiunuiranom kontrolom „amortizacije“ (Continuous Damping Control). Pored specijalno za njega namenjenih točkova od lakih legura od 21 inča, ugrađena su i „zadimljena“ prednja svetla, crveni S bedž i tamno hromirani detalji u unutrašnjosti – na otvorima za ventilaciju i trake na pragovima. FX37 S „na putu“ ima cenu od 71.066 evra, a FX30 D S od 70.333 evra.
Premium verzije GT i S su verovatno najsveobuhvatnije opremljena vozila u svojoj klasi. Njihova specifikacija bazira se na vrhunskoj tehnologiji sa bogatom standardnom opremom, uključujući napredne sisteme za navigaciju i zabavu, zajedno sa paketom bezbednosnih funkcija, kao što je na EuroNCAP nagrađivan sistem prevencije za napuštanje kolovozne trake. Sve benzinske i V6 dizel varijante su dostupne s Premium paketom. Perjanica FX50, sa 5,0-litarskim V8 motorom od 385 KS, dostupna je samo sa S Premium paketom opreme.
Svaki FX je opremljen sa inteligentnim Infiniti sistemom pogona na sva četiri točka, kao i sedmostepenim sekvencijalnim automatskim menjačem. Kompaktna, od magnezijuma napravljena ručica za aktivaciju menjača, ugrađena u svakoj od verzija ispod kola upravljača, demonstritra kako integritet FX-a, tako i njegove personalizovane performanse.
U vrlo bogatoj specifikaciji osnovne verzije FX-a postoje samo dve opcije: metalik boja (za 1.219 evra) i multimedijalni paket koji se sastoji od navigacije sa HDD diskom od 30 GB i Bose® Premium audio sistem (za 2.774 evra), koji je standard na GT i S Premium verzijama. Bez dodatnih troškova , kupci mogu izabrati unutrašnje obloge sa umecima obojenim crnim lakom, umesto standardnih - od javorovog drveta u Cerllo Flame boji.
Asortiman svih verzija FX za modelsku 2012. je dostupan u svim Infiniti centrima širom Evrope. Kako je najavljeno na Sajmu automobila u Ženevi u martu , moguće je naručivanje i vrhunske verzije FX Vettel. Za kupce u celom svetu biće dostupno samo 200 primeraka tako opremljenih automobila sa V8 motorom od 420 KS. Isporuke prvim kupcima se planirane za 2013. Više informacija o FX Vettel verzijama će biti dostupno kasnije tokom ove godine.