Novi Kia Sorento

Novi Kia Sorento će evropsku premijeru doživeti 2. oktobra na salonu automobila u Parizu, a društvo će mu praviti poboljšani modeli Rio i Venga. Njima će se na pozornici pridružiti koncept hibridne limuzine Optima, koji predstavlja Kijinu novu štedljivu dizelsko-električnu hibridnu tehnologiju.


Novi Kia Sorento će svojim novim izgledom, brojnim novitetima na području paketa opreme i komfora napadati klasu prestižnih velikih sportskih terenaca. Od velike pomoći će mu biti uspeh prethodnika, koji je davne 2002. godine postavio Kiju na mapu globalnih automobilista. Kreatori novog Sorenta upotrebili su brojne stilističke detalje sa prošlogodišnjeg koncepta Kia Cross GT, kao što su npr. vertikalnija maska, koja podseća na tigrov nos i nazad zategnuti farovi i profil.

Ispod Sorentovog vitkog profila i zaobljenijih površina krije se 3. generacija vozila, koja putnicima pruža luksuzniju kabinu s osetno kvalitetnijim materijalima. U zavisnosti od tržišta novajlija će nuditi širok izbor naprednih tehnologija koje će povećati udobnost. To su, između ostalog, ekran koji pomoću četiri kamere prikazuje događanje oko vozila (Around-View Monitor), što vozaču pomaže kod parkiranja, i pametno otvaranje električnih prtljažnih vrata (Smart Power Tailgate).

Sorento, koji je duži, širi i niži od prethodnika, može se pohvaliti i većim međuosovinskim rastojanjem, što omogućava više prostranosti u kabini i veću upotrebljivost. Prtljažni prostor je povećan na 605 litara (VDA), a kupci mogu birati varijantu sa 5 ili 7 sedišta.

Novi Sorento mnogo je dobio i na brojnim drugim područjima kao što su vozna dinamika, upravljivost, uglađenost i sigurnost, jer se može pohvaliti brojnim nadgradnjama – tvrđom karoserijom, poboljšajima vešanja i upravljanja, manjom bukom i vibracijama i većim međuosovinskim rastojanjem.

Evropskim kupcima na raspolaganju će biti tri motora: 2,4-litarski benzinski GDI motor s direktnim ubrizgavanjem goriva, i dva turbo dizelska motora sa 2,2- i 2,0-litarskom zapreminom za koje je za očekivati da će biti najtraženiji.

Novi Sorento će se širom Evrope prodavati od početka iduće godine.

Pored legendarnog Sorenta Kia će u Parizu predstaviti novo poglavlje svog globalnog bestselera - poboljšanog Rija. Ukupno su ih prošle godine širom sveta prodali čak 471.000 primeraka (od toga 56.821 u Evropi).

Restilizovani Kia Rio će iduće godine, kada dođe na ceste, predstaviti osvežen izgled, kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti, dok će i dalje zadržati ključne adute s kojima je postao Kijin najprodavaniji model zadnjih nekoliko godina.

Eksterijer je doživio zapažene promene, jer su dizajneri promenili prednji branik i maglenke, a novi je i Kijin zaštitni znak - tigrova maska. Na raspolaganju su tri nova kompleta aluminijumskih naplataka (15-, 16- i 17-inčna), a novitet je i osvežen profil Rija, koji zajedno sa novim zadnjim branikom zaokružuju Kijinu spoljnu preobrazbu. Nove su i dve boje karoserije - plava (Urban Blue) i žuta (Digital Yellow), koje dopunjuju već ionako bogatu paletu boja.

Riova kabina je sada zahvaljujući hromiranim dodacima i centralno postavljenom audio sistemu svetlija. Moći će se naručiti i digitalni radio (DAB) i nova generacija audio-navigacionog sistema (AVN) sa 7-inčnim ekranom, koji se može pohvaliti bržim delovanjem i bržim računanjem puta (u zavisnosti od raspoloživosti na pojedinim tržištima).

Poboljšani Rio će u Evropi biti na raspolaganju sa četiri efikasna motora – sa rasponom snage od 75 do 109 KS – s pogonom na prednji par točkova preko 6-stepenog ručnog ili 4-stepenog automatskog menjača. Svaki od tih motora moguće je naručiti i sa sistemom start/stop (ISG) druge generacije.

Rio će se u 5-vratnoj, hatchback varijanti za evropsko tržište proizvoditi u južnokorejskoj fabrici Sohari, a na Starom kontinentu ga očekujemo početkom iduće godine.

Pet godina nakon predstavljanja Kia će u Parizu pokazati poboljšanu Vengu. Popularni monovolumen, koji su osmislili, dizajnirali i proizvode u Evropi i namenjen je isključivo evropskim kupcima, od 2009. godine prodat je u više od 150.000 primeraka (od toga 29.000 prošle godine).

Poboljšana Venga će i dalje svojim korisnicima pružati upotrebljivost, svestranost i pouzdanost, što evropski kupci očekuju, ali sada predstavlja i novi izgled napred i pozadi, savremeniju kabinu, nove aluminijumske naplatke i veći izbor dodatne opreme.

Kijino evropsko dizajnersko odeljenje, koje se nalazi u Frankfurtu, Vengi je namenilo veći ‘tigrov nos’, koji je sada odvojen od bedža Kia, promenjenu donju masku s maglenkama i LED dnevnim svetlima. Na zadnjem delu su novost vodoravni kromirani okviri svetala, koji  mogu biti i sa LED sijalicama. Novi su i 16- i 17-inčni aluminijumski naplaci.

U kabini je Venga opremljena detaljima u metalik boji sa svetlim umecima, što ostavlja kvalitetniji dojam, a novi izgled su dobili i središnja konzola i audio sistem, dok su kao opcija mogući i grejani volan i novi audio-video-navigacioni (AVN) sistem sa 7-inčnim ekranom.

Poboljšana Venga će i dalje nuditi mogućnost izbora čak 7 motora – 1,4-litarski i 1,6-litarski benzinski i dizelski motori, koji proizvode od 77 KS do 128 KS, s pogonom na prednji par točkova, koji snagu prenosi preko 5- ili 6-stepenog ručnog ili 4-stepenog automatskog menjača.

Poboljšana Venga, koju isključivo za Evropu proizvode u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, na evropske drumove stiže početkom iduće godine.

Kia će u Parizu evropskoj javnosti pokazati i novi inovativni blagi hibridni pogon, koji su za potrebe svojih budućih modela razvili u svom evropskom R&D centru u blizini Frankfurta. Konceptno vozilo Kia Optima T-Hybrid (turbo hibrid) je ujedno svetska premijera Kijinog novog blagog hibridnog pogona.

Koncept T-Hybrid pokreće postojeći 1,7-litarski CRDi turbodizelski motor iz Optime, kojem pomaže mali električni motor sa 48-voltnom olovno-karbonskom baterijom. Novi pogon konceptnoj Optimi T-Hybrid omogućava vožnju isključivo na struju pri malim brzinama, a zahvaljujući regenerativnom kočenju baterija se kod svakog kočenja puni.

Kijini inženjeri su se kod ovog novog hibrida odlučili za olovno-karbonsku bateriju, jer za razliku od litijum-jonskih baterija nije potrebno njeno aktivno hlađenje i jednostavnija je za daljnju razgradnju na kraju svog životnog ciklusa.

Okolini prihvatljiviji start-stop sistem može se pohvaliti novim starterom s remenom, koji je zamenio uobičajeni alternator, što omogućava ponovno paljenje motora gotovo nečujno i bez vibracija. Zahvaljujući usavršenom pogonu inženjeri su u Optimu ugradili manju bateriju i starter motora, što je značajno poboljšalo raspodelu težine i upravljivost vozila.

Takođe je omogućena ugradnja inovativnog električnog super punjača za CRDi motor, koji je dodatak uobičajenom turbo punjaču, a što pomaže kod povećanja obrtnog momenta i odaziva motora kod nižih obrtaja.

Novi pogon T-Hybrid će Kijinim strankama pružati bolje performanse i manju potrošnju goriva, a to je istovremeno i garancija da će Kijini modeli opremljeni ovom novom tehnologijom i dalje ostati pristupačni cenom.

Pošto je salonski koncept još uvek u fazi razvoja za sada nema podataka o potrošnji goriva ili tehničkim mogućnostima pogona. Kijini inženjeri žele postići osetno smanjenje emisija CO2 i povećanje snage od 15 do 20 posto za sve varijante s ovim novim pogonom. Postojeća Optima sa 1,7-litarskim dizelskim motorom snage 136 KS ima emisije CO2 128 g/km (sa ISG start-stop sistemom i ručnim menjačem).

Za sada nema nikakvih informacija o serijskoj proizvodnji modela Kia Optima T-Hybrid ili o njegovoj upotrebi u Kijinim novim modelima.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group