Novi BMW M3 Sedan – stvoren za istinsku dinamičnost

Lansiranjem novog BMW M3 Sedana i BMW M4 Coupea BMW M otkriva novu dimenziju sportskog automobila najviših performansi i unosi BMW M filozofiju u petu generaciju modela M3.

U svetu je proizvedno više od 40.000 primeraka četvrte generacije BMW-a M3 Coupe, a sada se BMW M4 Coupe sprema nastaviti ovu uspešnu priču. Na njemu se bazira nova generacija M modela, a po prvi put će biti predstavljen istovremeno kad i model sa četvora vrata. On će nositi legendarnu oznaku M3.

“Četiri dosadašnje generacije BMW M3 predstavljaju kombinciju sportskih gena i svakodnevne upotrebljvosti prožete emocionalnošću i snažnim karakterom”, objašnjava dr. Friedrich Nitschke, predsednik kompanije BMW M. “BMW M3 Sedan i BMW M4 Coupe predstavljaju trajnu predanost toj filozofiji. Motor je srce svakog M modela, a novi šestcilindarski motori s turbo punjačem koji se nalaze u ova dva modela kombinuju ono najbolje iz sveta atmosferskih i turbo-motora.“

Koncept laganog dizajna omogućuje uštedu na ukupnoj masi automobila zbog čega je novi M4 za oko 80 kilograma lakši od pređašnjeg modela M3. Novi BMW M3 i BMW M4 donose tehnologiju sportskih motora s trkačke staze na ulice, a hiljade odvoženih krugova na, po mnogima najuzbudljivijoj trkačkoj stazi na svetu, Nürburgring Nordschleife omogućili su tu tranziciju.”

Razvijen upravo za ove modele, šestcilindarski redni motor s M TwinPower Turbo tehnologijom, razvija maksimalno 431 KS. Najveći obrtni moment od 550 Nm nadmašuje odlazeći BMW M3 za otprilike 40 posto. Velika je prednost da, uprkos snazi, motor ima manju potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova  za oko 25 posto. Oba modela ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu (s opcijskim sedmo-stepenim M Double Clutch menjačem).

Kako bi se dinamičke karakteristike dovele do maksimuma te osigurala vrhunska efikasnost, napravljena je ušteda na masi od oko 80 kilograma u odnosu na podjednako opremljen model ih prethodne generacije. Na primer, BMW M4 Coupe teži 1497 kilograma zahvaljujući doslednoj primeni inteligentnih dizajnerskih rešenja. To uključuje povećano korišćenje laganih materijala kao što su plastika ojačana ugljeničnim vlaknima ( CFRP ) i aluminijum za niz komponenti podvozja i karoserije. Takođe, oba modela imaju krov od ugljeničnih vlakana.

Jedan od primarnih ciljeva u razvoju BMW M3 Sedan i BMW M4 Coupe bio je osigurati da nova generacija bude još upotrebljivija na trkačkoj stazi. Iz tog razloga modeli imaju posebno konstruisan rashladni sistem, koji u svakom trenutku osigurava optimalnu temperaturu motora, turbopunjača i menjača. Da bi naglasili trkački karakter ta dva modela, inženjeri su tokom razvojne faze modela blisko sarađivali s profesionalnim vozačima BMW Motorsport-a. na primer, DTM vozači Bruno Spengler i Timo Glock učestvovali su u opsežnom testiranju i vožnjama obavljenima na stazi Nürburgring Nordschleife.

Izvor: Radulovic Group
Foto: BMW Group 

A.N.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group