Konačno, nakon dugog niza godina potrošenih na testiranja, mesecima koji su korišćeni za promociju, potpuno novi Audi A8 ugledao je svetlost dana na samitu održanom u Barseloni.
Kao što smo ranije saznali, novi A8 posedovaće električni sistem od 48 volti i upravo zbog toga su iz kompanije prisvojili brojne napredne tehnologije, uključujući punu aktivu, elektromehaničko vešanje i tvrde da će on biti prvi automobil na tržištu koji nudi autonomnu vozačku tehnologuju trećeg nivoa.
Prethodno pomenuti sistem vešanja radi zahvaljujući električnom motoru na svakom točku i poseduje rotacionu cev, kao i internu titanijumsku torzionu šipku i polugu koje mogu razviti do 1.100 Nm obrtnog momenta. Ovaj sistem radi u konjukciji sa kamerom luksuznog sedan automobila koja može detektovati visine branika i omogućiti vešanju da se prilagodi i obezbedi što lepšu vožnju.
Na autoputu do 60 km/h, autonomni sistem može preuzeti punu kontrolu nad vozilom, a vozač može potpuno da skloni ruke sa volana. Kao i njegovi rivali, najnoviji Audi A8 uključuje daljinsko parkiranje koje može biti kontrolisano putem upravljača, bez putnika, niti vozača, unutar vozila.
U terminima dizajna, A8 je potpuno inspirisan Prologue Concept vozilom predstavljenim 2014. godine koji je učinio ovaj dizajnerski jezik mogućim. Kreiran od strane Mark Ličeta, A8 je značajno uglađeniji od odlazećeg modela, ali i dalje uspeva da emituje sofisticiranost i klasu kakva se može očekivati od limuzine ovog brenda.
Na prednjoj strani, Audi je integrisao komplet tamnih horizontalnih farova sa LED dnevnim svetlima, smisleno ugrađenim u unutar nje. Dodatno, prednja strana poseduje hromiranu prednju masku, a iz kompanije tvrde da su dizajnirali i aerodinamičniju liniju krova koja omogućuje oblik nalik kupe modelu. Takođe, može biti viđena i elegantna linija koja se proteže duž bokova vozila.
Novi model poseduje trolitarski TFSI motor, koji u kombinaciji sa električnom jedinicom stvara 449 ks i 700 Nm obrtnog momenta.
N.Đ.