Nakon predstavljanja novog modela Evora GT430, jula meseca ove godine, kompanija Lotus sada proširuje svoju liniju sa Sport varijantama, kreiranim sa dodatnom silom potiska i aerodinamičnim delovima karoserije...
Drugim rečima, ovo je uglađenija i daleko više ulično fokusirana GT430 serija automobila, koji je verovatno sposoban za veoma dobru predstavu na trkačkoj stazi takođe, zbog velikog repnog krila, ali umesto da automobil dostigne neverovatne maksimalne brzine, on staje na 315 km/h.
Obe varijante Lotus Evora GT430 i GT430 Sport automobila, napajane su identičnim V6 jedinicama sa superpunjenjem, koje razvijaju 430 ks i 440 Nm obrtnog momenta, na maksimalnom broju rpm, dok automatske varijante poseduju dodatnih 10 Nm obrtnog momenta više.
Iako mu nedostaje nekoliko GT430 aero elemenata, verzija Sport ipak teži oko 10 kg manje i okruglo 1.248 kg, što dovodi do odnosa između snage i kilaže na 350 ks prema jednoj toni. Takođe, zahvaljujući maksimalnoj brzini od preko 300 km/h, GT430 Sport je zvanično najbrži proizvodni Lotus model ikada, a uprkos ceni od 104.500 funti, daleko je povoljniji od GT430 varijante.
Vizuelno, GT430 Sport modelu nedostaje spliter od ugljeničnih vlakana sa regularnog GT430 automobila, profilno karbonsko krilo na zadnjem delu i otvori za vazduh iznad rubova točkova. Međutim, ono što poseduje jeste prednji deo od ugljeničnih vlakana, kao i zadnji branik, prednja krila, krovni panel, zadnje panele od istog materijala, ali i niže štopaljke integrisane u spojler.
Radi poređenja vredi pomenuti da, dok Evora GT430 Sport, ulično legalna varijanta linije, generiše do 100 kg sile potiska više pri brzini od 315 km/h, što je za oko 56% više od prethodnog modela Evora Sport 410, specijalna trkačka varijanta GT430 kompanije Lotus stvara do 250 kg sile potiska pri brzini od oko 305 km/h.
N.Đ.