Promene na spoljašnjosti često maskiraju manjak promene u motornom delu, dok model iz Koreje ipak donosi novitete i nastavlja potvrđenu tradiciju stalnog razvoja.
Novi model za 2017.godinu Kia Spotrage, dolazi sa dosta neobičnim dizajnom koji najviše asocira na školu Pežoa. Prednja strana automobila rešena je potpuno na galski način, dok su stranice i zadnji deo takođe upečatljivi.
Unapređena platforma namenjena novim Sportage modelima donosi mala povećanja u vidu dužine vozila i međuosovinskom rastojanju, što značajno utiče na udobnost u toku vožnje, dodatnom prostoru za putnike u zadnjem delu, kao i povećanju prtljažnog prostora. Povećanje prtljažnog dela je donelo da ukupna zapremina sada bude 877 litara, što je i dalje prilično skromno za klasu kompaktnih krosover modela. Obaranjem zadnjih sedišta, ukupna površina za prtljag raste skoro dvostruko, što može biti korisna opcija u specijalnim potrebama.
Standardni motor koji dolazi za 2017. godinu u modelima Sportage je četvorocilindarski 2.4 litra sa 181 konjskom snagom. Razlika od prethodnih modela je u smanjenju broja konjskih snaga i povećanjem zapremine motora, što doprinosi dužoj eksploataciji i uštedama u potrošnji goriva. Modeli SX dolaze sa agilnijim turbo motorom od 2.0 litra sa 240 konjskih snaga. Šestostepeni menjač je u standardnoj ponudi, dok kao dodatna opcija za SX modele dolazi unapređeni menjač uz pogon na svim točkovima.
Kia Spotrage je sada teža u odnosu na prethodna izdanja, ali vozilu sa težinom od 1709 kilograma ne predstavlja problem da do 100 kilometara na čas ubrza za 6.9 sekundi, dok razdaljinu od 400 metara iz starta prelazi za 15.4 sekunde. Putem elektronskih podešavanja moguće je odabrati nekoliko režima vožnje, poput normalnog, sport i eko režima.
Kabina ostaje prilično jednostavna, dok se novine primećuju u upotrebi kvalitetnijih materijala i novim modelima sedišta. Luksuzni modeli su retki, ali sama završnica izrade odaje utisak kvaliteta. SX modeli dolaze sa širokim izborom opreme, poput sedišta sa grejanjem, centralno postavljenim ekranom na dodir koji pruža sve važne informacije, kao i softverskim unapređenjima sigurnosti tokom vožnje, poput upozorenja na iznenadna kočenja.
N.S.