Kupovina Jaguar F-Type od njegovog lansiranja 2013. godine, predstavlja pitanje izbora između šestocilindričnog i osmocilindričnog motora...
Sada, britanski proizvođać automobila poseduje još jednu, daleko ekonomičniju opciju. Jaguar danas potvrđuje da u svoju liniju motora namenjenu F-Type modelima ubacuje još jednu četvorocilindričnu jedinicu, koja ne samo da će popraviti ekonomičnost potrošnje goriva i smanjiti troškove, već dolazi u lakšem paketu koji je takođe mnogo bolje izbalansiran.
Genijalni opceg četvorolitrarskih motora sa cilindrima u nizu nudi benzinske i dizel varijante, koje variraju od 150 do 300 metričkih konjskih snaga. Jagurar je izabrao najmoćniju verziju sportskog modela, dvolitarsku turbo četiri jedinicu sa 296 ks i 400 Nm obrtnog momenta.
Uparen ekskluzivno sa osmostepenim automatskim menjačem i zadnjom vučom, četvorocilidrični F-Tipe dostiže sto na sat iz mesta za 5,4 sekunde, dok se svi nadaju da će uskoro uslediti i manualna verzija.
Ove cifre performansi predstavljaju veoma impresivne karakteristike malog motora, ali je mala potrošnja ono što njega zaiste ističe u evropskim krugovima. Još jedna od prednosti, makar svim ljubiteljima performansi, jeste savršeno izbalansirano upravljanje. Novi model motora je dosta lakši od V6 jedinice, neuporedivo od V8 i gotovo svega što možemo videti u ponudi.
„Većina redukcije kilaže dogodila se iznad prednje osovine, čineći da automobil bude predivno izbalansiran i veoma agilan tokom vožnje. Kao što možete očekivati, automobil se oslanja na predivne ulaske u krivine puteva“, izjavio je direktor dizajna Erol Mustafa. „Uparen sa čettvorocilindričnim motorom posebne izduvne note, ovaj posebni F-Type poseduje veoma unikatan karakter. Ja bih voleo da zamišljam kako je ovo ustvari mlađi brat naših V6 i V8 modela.“
N.Đ.