CITROËN C5

Od komercijalnog lansiranja početkom 2008. godine, Citroen C5, u limuzinskoj i karavanskoj Tourer verziji, nailazi na siguran komercijalni uspeh...

Do sredine 2010., prodato je oko 200.000 vozila, od kojih više od trećine otpada na verziju Tourer (karavan). Kako bi nastavio s tim uspehom, Citroen predstavlja usavršenu verziju modela C5, koja obuhvata stilske i tehnološke promene… Izmene u stilu, koje omogućavaju poboljšanom modelu C5 da u potpunosti zadrži svoj karakter, odnose se na prednja svetla koja sada uključuju LED svetla prepoznatljivog dizajna, omogućavajući trenutnu prepoznatljivost modela.

Novi Citroen C5 dolazi u dve karoserijske verzije – trodelna limuzina i karavan. Na tehničkom planu se susreću dve najvažnije izmene: mikro-hibridna tehnologija e-HDi, koja kombinuje sistem Stop&Start druge generacije, s ručnim menjačem, i dizel motor s pročistačem čestica HDi 110 FAP. On omogućava ponudu koja spaja udobnost vožnje s niskom potrošnjom goriva (4,6 l/100 km), kao i smanjene štetne emisije i osetan pad emisije CO2 (120 g/km). To je nova generacija motora HDi od 2,2 litara, koji razvija snagu od 200 KS.

Citroen uvodi novu mikro-hibridnu tehnologiju e-HDi od 2011. godine u seriju Citroen C5. Dostupna je na motoru HDi 110 FAP uz šestostepeni ručni menjač s ručicama ispod upravljača i uz gume s malim otporom u vožnji. Mikro-hibridni sistem sastoji se od funkcije Stop & Start druge generacije, koja koristi reverzibilni alternator, čije su performanse poboljšane. Snaga povećana za 70% u odnosu na prvu generaciju, doseže 2,2 kW i odsada uključuje elektronsko upravljanje.

Primena ove tehnologije na dizel motoru predstavlja svetsku premijeru u segmentu putničkih vozila. Pokretanje, koje je brzo i transparentno, odvija se u 400 ms, odnosno u pola vremena potrebnog elektropokretaču. Ukidanje buke je postignuto korišćenjem remena umesto zupčanika, na tradicionalnom elektropokretaču. Ukidanje vibracija, pri pokretanju, kao i pri gašenju motora, je posledica korišćenja dvostrukog zamajca, nepropusnog dozatora vazduha i bržeg postizanja obrtnog momenta prilikom usporavanja. Uređaj za pomoć mreži električnih sistema u vozilu, e-booster, omogućava jačanje električnog napajanja alternatora pomoću velikog kapaciteta punjenja, koji je privremeno serijski direktno povezan sa baterijom.

Novi HDi motor takođe je dostupan u gami Citroena C5. Nova generacija motora od 2,2 litre poboljšana je na svim područjima: snaga, obrtni moment, tišina, potrošnja i emisije CO2. Korišćene metode su u skladu sa onima koje su već korišćene na drugim dizel motorima iz palete (4-cilindrični 1,6 i 2 l i V6 3 l). Poboljšanja se odnose uglavnom na Common Rail sistem, sada 3. generacije, sa maksimalnim pritiskom ubrizgavanja povećanim na 2000 bara.

Citroen C5 HDi 200 FAP razvija snagu 150 kW (204 KS) pri 3500 o/min i najveći obrtni moment od 450 Nm pri 2 000 o/min. S automatskim šestostepenim menjačem razvija najveću brzinu 230 km/h (225 km/h Tourer), iz mesta do stotke stiže za 8,3 sekunde (8,6), a potrošnja u mešovitoj vožnji je 5,9 l/100 km (6,1). Jednako kao Citroen C5 HDi 240 FAP, ova nova verzija se ističe u spoljašnjem delu svojom hromiranom dvostrukom izduvnom cevi. Gama C5 dobija takođe i novi benzinski motor povezan sa šestostepenim ručnim menjačem. Rezultat saradnje sa BMW Grupom, ovaj 1,6-litarski motor razvija najveću snagu od 88 kw (120 KS). U paru sa šestostepenim ručnim menjačem (BMP6), koji ima ručice ispod upravljača, njegova potrošnja iznosi 6,2 l/100 km u mešovitoj vožnji.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group