Iako su američki kupci tek odnedavno zaista postali upoznati sa ovim modelom, Ford Fiesta je sa nama već dug vremenski period, 40 godina da budemo precizniji, a to predstavlja veliki jubilej vredan prave proslave.
Originalna Fiesta je lansirana u Španiji davne 1976.godine, pravljena je za lokalno tržište i sklapana u raznim fabrikama širom Evrope. Fordov model je ekskluzivno nuđen u varijantama sa troje vrata, i sa samo 3,5 metara dužine, nije bio mnogo veći od današnjeg Smart Forfour automobila.
Četiri decenije kasnije, mi smo pri kraju repa šeste generacije modela Fiesta, koji je udahnuo život hečbek automobilima sa troje, ili petoro vrata, pa čak i limuzinama sa četvoro. Proizvodnja Fordove legende je postojala širom sveta, u fabrikama od Evrope do Kine, i od Brazila do Rusije.
Sada je Ford Fiesta izrasla u malo duži korporativni zub, dok trenutna serija MkVI Fiesta opstaje uspešno na tržištu, sada već dugih osam godina, i najavljeno je da će biti uskoro zamenjena, ali ne pre nego što se čuje i poslednja pesma labudova.
Kasnije ovog meseca na sajmu Goodwood Festival of Speed, Ford će prikazati javnosti svoj novi model Fiesta ST200, koji poseduje 197ks i predstavljaće najmoćniju Fiestu do sada. U poređenju sa originalnom serijom MkI, koja je svojim vlasnicima nudila od 40, pa do najviše 90ks u 1.6 RS motoru iz 1980.godine. Svi sa nestrpljenjem očekujemo da vidimo šta će sedma generacija ovog modela imati da ponudi.
N.Đ.