Ukoliko izuzmemo male promene koje su urađene napred, ovaj automobil izgleda kao i njegov prethodnik...
Pre nego što je predstavljen BMW X5 1999. godine, svaki terenac je vukao brodove, išao kroz nepristupačne terene i savladavao najsurovije prepreke. Međutim, vožnja na putu je bila neudobna, pa su vozači velikih terenaca morali to da istrpe ukoliko su želeli da sede visoko i izgledaju dobro i nepobedivo. BMW je video da postoji tržište za automobile koji kombinuju sportske performanse i sposobnosti za vožnju van puta, i odlučio da proizvede automobil koji će biti dobar na putu i van njega. Ipak, izgleda da se bazirao više na put, a manje na surove terene.
Nije BMW jedini koji je stavio prestiž ispred off road vožnje, jer su tu Porshe Cayene, Range Rover Sport i Audi Q7. Zahvaljujući svom velikom uspehu, novi izgled BMW-a X5 ,,oplemenjuje i pojačava prisutnost elegancije", kako kaže Olivier Heilmer, umesto da ponudi nešto novo i drugačije. Šasija je prerađena, olakšana i za pet procenata čvršća, što ne utiče na težinu automobila koji je dobro opremljen. Neke verzije teže isto, dok su neke i do 90 kilograma lakše. Najteža misija je bila popraviti kvalitet vožnje i prefinjenost odlazećeg modela, koji je bio toliko kritikovan od strane mnogih. Buka je smanjena zahvaljujući novom staklu i kušištu točka, a udobnost je povećana zahvaljujući sedištima koji su isti kao i u sedmoj seriji.
Dosta je rađeno i na amortizaciji, pa je sada prelazak preko malih neravnina na putu i ne oseća. Najmoćniji model je XDrive50i koji kombinuje 4.4l V8 motor sa osam stepeni pedal menjačem i pogonom na sva četiri točka. Ovaj automobil ima 450 ks i 649 Nm, što je dovoljno da dostigne ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5 sekundi. Takođe, smanjena je potrošnja, ali nemačka kompanija nije još uvek objavila zvanične podatke. Motoru i menjaču je potrebno nekoliko trenutaka da shvate da ste pritisnuli pedalu gasa, a to se dešava i kada vozite malim brzinama. Što se tiče vožnje, ne osećaju se male neravnine kao što smo rekli, ali kada prebacite u sportski mod onda je vožnja malo neudobnija, što znači da ćete veliki dio svog vremena provesti u modu za komfor.
Unutra, kabina novog BMW X5 je veća u odnosu na prethodne modele. Ako zanemarimo infojetement sistem, kontrolna tabla je ostala nepromenjena. Zadnja sedišta su još jedna prednost nove generacije X5, dok isto ima i više prostora za odlaganje vaših stvari. Naravno, 2014 BMW X4 je daleko od pravog terenca, uprkos trećem redu sedišta. Međutim, ovo je, možda, i najkorisniji X5 model ikada. Duboko u duši, ovaj X5 je isti kao i onaj iz 1999. godine, jer BMW nije mnogo menjao stvari kada je u pitanju ovaj sportski terenac.
A. D.